Oamenii de ştiinţă numesc găuri neagre acele obiecte cosmice, foste stele masive, care au colapsat sub forţa propriei gravitaţii. Densitatea acestor obiecte este incredibilă, încât se consideră că o planetă devenită gaură neagră poate ajunge de mărimea unui atom. Aceste fenomene cosmice au fost denumite negre, întrucât forţa de gravitaţie este atât de puternică, încât nici măcar lumina nu mai iese din zona de influenţă a găurii negre.

Orice corp ce ajunge în preajma unei găuri negre va ajunge să fie absorbit de aceasta. Nimeni nu a văzut vreodată o gaură neagră, pentru că, în esenţă, interacţiunea noastră cu lumea înconjurătoare se face prin intermediul fotonilor, care, după am spus mai sus, nu reuşesc să scape atracţiei gravitaţionale enorme exercitate de o gaură neagră. Oamenii de ştiinţă determină existenţa unei găuri negre prin observarea influenţei acesteia asupra spaţiului din preajma ei.

Pt a posta comentarii: creați un cont pe site, folosiți contul de FB, Twitter sau Google ori postați ca vizitator (fără nicio formalitate de înregistrare). Pt vizitatori comentariile sunt moderate (nu se publică automat).

Sprijiniţi-ne cu o donaţie.