Ziua de azi în știință și tehnologie:

În 1839 a fost făcută prima imagine a Lunii de către fotograful francez Louis Daguerre. Aceasta a dispărut într-un incendiu care a distrus laboratorul francezului. Prima fotografie a Lunii care a rezistat timpului aparține lui John Adams Whipple și este din 1851.

În 1959 a fost lansată prima sondă spațială destinată pentru a scăpa de gravitația Terrei. Rușii au numit-o inițial „rachetă cosmică”, după care s-au mai gândit și i-au spus Luna 1. Trebuia să se lovească de Lună, dar erori ale sistemului de ghidare a făcut ca aceasta să treacă la 6,400 km de satelit, intrând în orbita Soarelui. Contactul cu Luna 1 a durat 62 de ore de la lansare, până când bateriile s-au epuizat.

În 1960 fizicianul John Reynolds a stabilit vârsta sistemului nostru solar: 4,95 miliarde de ani. Astăzi vârsta acceptată de astronomi este 4,57 miliarde de ani.