Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

6 plusuri 0 minusuri
719 vizualizari
Dupa cum vedeti, as dori si eu o lamurire la intrebarea de mai sus. Sunt elev in clasa a 8a  si sunt foarte pasionat de fizica si chimie (si mate). Ma gandesc de mult timp la intreabarea asta si am intrebat-o si pe profesoara de fizica si pe cea de chimie  sa-mi explice si mie. Doar profesoara de chimie mi-a spus ea ceva: ca din cauza nr diferit de particule constituente se modifica compozitia substantei formata din atomii respectivi. Dar cum? As vrea sa cunosc mai amanuntit acest ,,mecanism,,.

Inteleg ca voi descoperi in clasele mai mari, dar pana atunci voi ramane cu acest gol. Deci, va rog, uitati-va un pic pe acest mesaj si va rog sa ma lamuriti. Multumesc anticipat.

6 plusuri 0 minusuri

Frumoasa intrebare, cavalere ! Te felicit si pentru aplecarea spre stiintele "tari", matematica, fizica si chimia - calea spre adevar trece prin ele !

Incerc sa-ti raspund cat pot de bine:

- Stii deja ca fiecare atom are un nucleu (cu protoni si neutroni) si un numar corespunzator de electroni. Ei bine, cheia proprietatilor substantelor pleaca de aici - un tip pe care il chema Bohr a descoperit ca electronii nu se ingramadesc pe o singura orbita, ci pe mai multe (7), numarul electronilor de pe ultimul strat determinand potentialul de ionizare al respectivului atom, si de aici capacitatea diferita de a intra in combinatii cu el insusi sau cu alte tipuri de atomi.

- Mai mult, modul de completare al fiecarui strat electronic (unele au mai multe niveluri energetice) conduce la o anumita forma a orbitelor - cu consecinte asupra proprietatilor fizico-chimice ale respectivei substante. Poti acum sa vizualizezi fiecare atom ca o piesa de puzzle de o anumita forma.

- Acum, aceste piese de puzzle se pot imbina intre ele sau cu alte tipuri de piese - numai intr-un numar limitat de posibilitati ! Modul particular de imbinare conduce la proprietati diferite ale substantei la fel cum din aceleasi piese de puzzle poti sa construiesti fie o masina, fie un robot, etc !

- Un exemplu foarte bun este CARBONUL. Plecand de la atomi similari, in functie de modul cum potrivesti piesele poti sa obtii substante cu caracteristici extrem de diferite: carbune, diamant, fuelerene, grafen, grafit, nanotuburi de carbon.

Recapituland, cel putin doua sunt cauzele proprietatilor diferite ale substantelor: structura nucleara diferita a fiecarui atom SI modul de "agregare" a atomilor intre ei.

Mai departe ar trebui sa studiezi fiecare distributie electronica la fiecare substanta in parte - inclusiv in 3D, de acolo ar rezulta proprietatile particulare, dar asta este materie de facultate de chimie/fizica.

Buna ziua.multumesc ca ati aruncat un ochi si pe aceasta intrebare .mi-ati lamurit si adeverit niste presupuneri in legatura cu modificarea diferitelor prop. ale substantelor in functie de modul in care se leaga un atom de alti atomi .dar.uita-ti cum priveam eu problema.dau un exemplu:apa fierbe la 100grade C iar mercurul la aprox.-39grade C.daca am lua in scara Kelvin probabil ca nu ar mai fi asa ,,ciudat" (dar este).eu ma gandeam de exemplu ca avand masa cu mult mai mare decat apa va avea un punct de topire mai ridicat.din acest motiv am si cerut o explicatie mai amuntita.am vrut sa descoper care este ,,tiparul" de ,,functionare" si ce rol joaca toate pariculele .MULTUMESC inca o data si am sa revin cu niste serii de intrebari in viitorul extrem de apropiat.
ATHOS