Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

2 plusuri 0 minusuri
444 vizualizari
Ma gandesc ca nu exista inca Pamantul cu posibilitatea de sustinere a vietii ...

Ma mai intreb, daca vom calatori in timp, vom ajunge si in acelasi spatiu material din care am plecat?
Experimentat (3.6k puncte) in categoria Terra-Univers

2 plusuri 0 minusuri
Calatoria in timp e subiect vechi, preocupare de milenii a omenirii, dar abia de curand a putut fi abordata la modul stiintific, curand insemnand mai putin de 100 de ani.

Raspunsul este putin paradoxal: da / nu

Calatoria in timp presupune deplasare in ambele sensuri fata de momentul actual (nu am pierdut din vedere faptul ca intrebarea dv se refera la calatoria in trecut).

Pentru calatoria in viitor raspunsul este DA. Asta inseamna doar ca legile (cunoscute) care guverneaza universul (cunoscut) permit "sustrageri" de la trecerea timpului, dar nu inseamna si ca suntem capabili sa facem acest lucru sau ca vom fi vreodata. Este vorba despre posibilitatile descoperite prin Teoria Relativitatii. Pentru a incetini trecerea timpului "personal" e suficient sa ne plasam in apropierea unei surse gigantice de gravitatie sau sa ne deplasam cu viteze foarte mari, astfel incat incetinirea temporala sa fie perceptibila. O sursa mare (in sens cosmic) de forta gravitationala care sa faca incetinirea timpului posibila ar fi o gaura neagra, din pacate nu tocmai la indemana. Cealalta varianta ar fi deplasarea cu viteze foarte mari, mari insemanand destul de aproape de viteza luminii. Aici intampinam o alta problema, nu a amenzilor pe care le-am putea lua, ci aceea a cantitatii de energie de care am avea nevoie, cantitate ce ar tinde spre infinit. Iarasi nu tocmai posibil…

In ceea ce priveste calatoria in trecut (intrebarea dv, de fapt) este si mai greu/complicat. Acest gen de calatorie implica niste concepte filozofice chiar, am putea spune, de genul (arhiuzitat in literatura SF) anihilarii in trecut a unei cauze pentru niste efecte intamplate in prezent. De exemplu, sa calatorim in trecut si sa ne ucidem unul din stramosii directi, ar avea implicatii in existenta noastra de acum ? Aceasta calatorie in trecut ar crea niste bucle care s-ar autodistruge instantaneu, oarecum de genul microfoniei observate la sistemele audio. Acolo, cand microfonul incepe sa capteze propriile sunete amplificate in difuzoare le transmite amplificat catre amplificatorul de putere, care le va reda si mai puternic, microfonul le percepe si mai puternic si tot asa, intr-o bucla care se poate autodistruge. In cazul calatoriei in trecut un "input" de energie din viitor ar putea fi amplificat de cascada evenimentelor ulterioare care ar duce la "input" si mai puternic in bucla, si tot asa... Asadar savantii spun ca nu se poate calatori in trecut, din punct de vedere al fizicii.

Si totusi exista posibilitatea, cel putin teoretica a calatoriei in trecut, dar numai ca spectator, fara posibilitatea de influenta in vreun fel evenimentele (universul a creat se pare niste protectii intrinseci). Tot savantii spun ca ar fi posibile gaurile de vierme prin univers care sa ne transporte aproape instanteneu pe distante indefinit de mari. Deci, daca ne-am plasa undeva foarte departe in univers, unde radiatiile/informatiile primordiale despre inceputul universului sunt in acest moment (probabil nu departe de marginea universului fizic) am putea vedea cum a fost atunci, la scurt timp dupa Big Bang, in aceeasi maniera in care vedem acum cu telescoapele ceea ce s-a intamplat in galaxiile vecine cu milioane, miliarde de ani in urma.

Ca si concluzie la toata aceasta vorbarie am putea spune ca exista posibilitatea teoretica de a vedea inceputurile universului dar nu si de a ne deplasa fizic in acele momente.
Călătoria în timp, după părerea mea, ar fi trebuit să fie trecută în Biblie. Da! Acolo i-ar fi stat mai bine, ca teorie sau credință.
pai daca o alta teorie ii valabila, cea a universurilor paralele, atunci teoretic poti sa-ti omori un stramos direct... :) si de acolo iar alte universuri... doamne fereste ce iese din teoriile astea