Cărțile de psihologie sunt complicate. Rareori poți găsi ceva util, de pus în practică de-a doua zi. Iată o serie de mici trucuri extrase din experiența mai multor oameni - pe care le poți utiliza, dacă le găsești utile, chiar de mâine. Dacă găsești vreunul folositor, nu uita să ne spui :)

Dacă prezinți ceva în fața unui auditoriu și chiar vreți să primești întrebări la final, nu întreba „Are cineva întrebări?”, abordare standard care de multe ori atrage doar o... lungă tăcere, ci „Care sunt întrebările dvoastră?”.


Vrei să ai o bună imagine la serviciu?
Fii politicos cu cei din jurul tău cu care te întâlnești des, cum ar fi colegii de serviciu. Dar nu prea politicos, căci vei fi considerat rigid. Vorbește de bine de ei cu alții, fără ca ei să audă, căci acest tip de laudă este cel mai credibil. Și încearcă să nu vorbești tu mai mult. Nimănui nu-i place să-l asculte la infinit pe altul.

Lingușește-ți prietenii și șefii. Nu prea mult, ci cât să fii credibil. Toți credem că suntem un pic mai buni decât suntem în fapt. În orice caz, ne place să auzim lucruri bune despre noi.

Când cineva este foarte stresat și pare depășit de situație (într-o situație de criză), cere-i date seci pe care sigur le știe (numărul de telefon, data de naștere, adresa de domiciliu); își va reveni cât de cât, forțat să dialogheze pe un subiect neutru.

Dacă ai lăsat pe cineva să aștepte prea mult, nu-ți cere scuze, căci riști să-l superi și mai mult. Mulțumește-i pentru răbdare. Chiar dacă n-o are. Se va simți bine pentru faptul că este apreciat pentru o presupusă sau reală calitate.

În loc să spui „Vreau să faci asta”, spune „Am nevoie de ajutorul tău”. Chiar dacă ești șef și ceri asta subordonatului. Cerând ajutorul, pare că celălalt îți face o favoare, chiar dacă nu e așa.

 

 


Parte din inspirație vine de aici.

Write comments...
symbols left.
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.