Susţine Scientia

Misiunea Scientia.ro este de a publica articole ştiinţă şi tehnologie de calitate. Cu peste 7.000 de articole, Scientia reprezintă azi o colecţie de articole ştiinţifice (multe însoţite de videoclipuri ori animaţii) fără concurent între site-urile cu profil ştiinţific în limba română.
 Pentru a putea asigura o funcţionare optimă a site-ului (servicii de găzduire decente, care costă
485 €/an), avem nevoie de sprijinul dvoastră!
 Dacă găsiţi scientia.ro util, vă rugăm să susţineţi site-ul printr-o donaţie.

Costuri 2019: 485 €. Donat: 101.2

Perioada campaniei de strângere de fonduri: 24.12.18-31.01.2019

Cum este să fii într-un loc fără gravitaţie?

Cei mai mulţi cred că astronauţii care călătoresc pe orbită, în jurul Pământului, sunt în stare de „imponderabilitate”, dar de fapt există încă atracţie gravitaţională pe orbită, doar că este echilibrată de forţa centrifugă care acţionează asupra navei spaţiale. Câmpul gravitaţional poate fi în continuare detectat, deoarece produce un efect „de maree” chiar şi în interiorul navei spaţiale.

Aşadar, este imposibil să scăpăm de gravitaţie, în sensul că, aflându-ne undeva în Univers, aceasta să nu mai fie prezentă. Şi este un lucru bun, deoarece conform relativităţii generale a lui Einstein, „gravitaţia” este doar o altă denumire pentru geometria spaţiului şi timpului. Dacă am putea elimina gravitaţia, atunci ar dispărea şi spaţiul şi timpul, iar un astfel de experiment ar necesita cu siguranţă un studiu de impact asupra mediului, care ar trebui depus la Agenţia pentru Protecţia Mediului (EPA).

Traducere de Mircea Ştefan Moldovan după Relativity QA cu acordul editorului.