Cercetătorii au observat că femelele păianjen își devorează partenerii pe timpul împerecherii, dar această practică este departe de a fi o regulă. Iată o serie aspecte interesante despre văduva neagră.

1.
Văduva neagră (Latrodectus mactans) este o specie de păianjeni veninoși originară din America de Nord, cunoscută pentru colorația roșie și neagră a femelei. Deși este uneori prezentat ca „cel mai veninos păianjen”, veninul văduvei negre este rareori fatal pentru om. Există antidot pentru mușcătura acestui păianjen încă din 1930.

2. Femele își mănâncă partenerii în doar 2 % din situații, după împerechere. Cercetătorii au observat acest comportament în laborator, unde masculii nu au unde să fugă. În mediul natural masculii au unde să se ascundă, iar în plus au și abilitatea de a depista dacă femelele sunt înfometate, bazat pe feromonii acestora, putând astfel să le evite.

3.Clepsidra” roșie de pe spatele văduvei negre este un semn pentru prădători. Păsările și viespile, de exemplu, care se hrănesc și cu păienjeni, evită creaturile roșii, pentru că roșul este un indicator al veninului. În experimente efectuate pe păienjeni printați cu și fără clepsidra roșie, păsările au atacat de trei ori mai des păianjenii fără clepsidră.