Stea neutronică (reprezentare artist)

Stelele neutronice reprezintă unele dintre cele mai stranii obiecte cosmice, poate cu excepția găurilor negre. Au o magnetosferă cu cele mai puternice câmpuri magnetice din univers, formată din electroni și pozitroni, o atmosferă de cel mult un metru alcătuită dintr-o plasmă de nuclee de hidrogen și heliu  și o gravitație de 100 de miliarde de ori mai puternică decât cea de pe Terra. Iar dacă prin zonă se găsește o stea, steaua neutronică va începe să o „devoreze”, acumulând masă și devenind, poate, o gaură neagră. Dar lucrurile sunt mult mai complicate și mai bizare...

Duminica, de regulă, voi publica videoclipuri recente despre care cred că merită văzute, dar pentru care nu am timp să scriu un articol, deși ar merita.
Sunt multe materiale de știință superbe care apar în fiecare zi, dar este imposibil să acoperi totul de unul singur :) Cele mai multe clipuri vor fi în limba engleză (cu subtitrări în engleză), dar, desigur, și în limba română, dacă vom identifica clipuri care să merite publicate.

Stelele neutronice: cele mai bizare obiecte din univers