Copil bolnavToxiinfecţiile alimentare sunt boli cunoscute şi temute în toate comunităţile umane. Dar care sunt principalele boli încadrate ca toxiinfecţii alimentare, care sunt microbii care le declanşează şi care este principala cauză a acestor infecţii?

Ştiaţi că...

»»  Alimentele nespălate pot fi o sursă de infectare cu bacterii, care odată ajunse în intestinele omului, pot provoca diverse boli, unele foarte grave.

»»  Salmoneloza este provocată de bacteria Salmonella aflată în carnea de vită. Fierberea ori prăjirea cărnii duce, de regulă, la uciderea bacteriei.

»»  Botulismul este o boală cu efect mortal, produsă de toxina bacilului botulinic. Această bacterie contaminează alimentele şi produce rapid - 12-24 de ore - boala caracterizată prin leziuni ale sistemului nervos şi ale nervilor oculari. Tratamentul se face numai cu ser antibotulinic.

Mancare

»»  Dizenteria este provocată de bacilul Shiga-Kruse şi alţi bacili înrudiţi. Aceşti microbi se înmulţesc în intestinul gros al omului, secretând nişte toxine care duc la declanşarea diareei. Dizenteria apare mai ales vara, vehiculul pentru transportul bacililor fiind muştele.

»»  Holera este o boală infecţioasă teribilă, produsă de vibrionul specific. În mod normal, la omul sănătos vibrionul holeric este distrus de acidul stomacal. În cazul unei alimentaţii bogate acesta poate supravieţui în interiorul bolului alimentar şi ajunge în intestin unde, producând unele toxine, distruge mucoasa intestinală şi ajunge în sânge. Boala - care se declanşează la 2-3 zile după infectare - se caracterizează prin vărsături, diaree, convulsii, deshidratare severă, hipotermie, deces...

»»  Febra tifoidă şi paratifoidă este provocată de bacilul tific şi are drept cauză principală igiena precară.

»»  Stafilococii sunt bacterii rezistente, foarte răspândite, ale căror toxine sunt termostabile. Infectarea cu aceştia are loc rapid, de exemplu de la un panariţiu la un deget al celui care prepară mâncarea.

?

BIBLIOGRAFIE:
Radu Olinescu, Alimentaţia sănătoasă, Editura Niculescu, 2000

Modulul de comentarii de mai jos este încă în perioada de testare.
Se pot publica comentarii după crearea unui cont pe site, folosind conturile dv. de FB, Twitter și Google, ori pur și simplu ca vizitator (fără nicio formalitate de înregistrare). Pt vizitatori comentariile sunt moderate, înainte de publicare.

Sprijiniţi-ne cu o donaţie.