Susţine Scientia

Misiunea Scientia.ro este de a publica articole ştiinţă şi tehnologie de calitate. Cu peste 7.000 de articole, Scientia reprezintă azi o colecţie de articole ştiinţifice (multe însoţite de videoclipuri ori animaţii) fără concurent între site-urile cu profil ştiinţific în limba română.
 Pentru a putea asigura o funcţionare optimă a site-ului (servicii de găzduire decente, care costă
485 €/an), avem nevoie de sprijinul dvoastră!
 Dacă găsiţi scientia.ro util, vă rugăm să susţineţi site-ul printr-o donaţie.

Costuri 2019: 485 €. Donat: 101.2

Perioada campaniei de strângere de fonduri: 24.12.18-31.01.2019

Introducere in geneticaCele 3 videoclipuri de mai jos, parte a unui curs din seria Open Yale, prezintă o serie de noţiuni de bază din genetică. Aflaţi detalii despre ADN, gene, cromozomi, ARN, dogma centrală a biologiei moleculare, meioză, mitoză, legile lui Mendel, recombinări şi mutaţii genetice.

Partea 1: ADN-ul, genele şi cromozomii

Partea a 2-a: ARN-ul, dogma centrala, mitoza şi meioza

Partea a 3-a: Legile lui Mendel, recombinările şi mutaţiile

Videoclipurile de mai sus, în varianta însoţită de subtitrarea în limba română, sunt disponibile pe canalul Youtube al utilizatorului FluxMagnetic. La traducere a contribuit şi LazyPawn.

Lecţiile sunt parte a cursului "Principiile evoluţiei, ecologiei şi comportamentului" al Prof. Stephen C. Stearns,  (Universitatea Yale: Cursurile Open Yale), http://oyc.yale.edu (accesat la 9 martie 2010). Cele 3 videoclipuri de mai sus sunt partea a prelegerii nr. 2 din cadrul cursului menţionat anterior: Basic Transmission Genetics.

Licenţa: Creative Commons BY-NC-SA

Consultaţi şi Open Yale Courses Terms of Use.