Susţine Scientia

Misiunea Scientia.ro este de a publica articole ştiinţă şi tehnologie de calitate. Cu peste 7.000 de articole, Scientia reprezintă azi o colecţie de articole ştiinţifice (multe însoţite de videoclipuri ori animaţii) fără concurent între site-urile cu profil ştiinţific în limba română.
 Pentru a putea asigura o funcţionare optimă a site-ului (servicii de găzduire decente, care costă
485 €/an), avem nevoie de sprijinul dvoastră!
 Dacă găsiţi scientia.ro util, vă rugăm să susţineţi site-ul printr-o donaţie.

Costuri 2019: 485 €. Donat: 101.2

Perioada campaniei de strângere de fonduri: 24.12.18-31.01.2019

ERATOSTENE (Cyrene, 273 - Alexandria, c.195 î.e.n.) a fost un matematician, astronom, geograf şi literat grec. Şi-a făcut studiile la Atena. A fost directorul Bibliotecii din Alexandria. La bătrâneţe a orbit murind în totală sărăcie.

Este considerat întemeietorul geografiei ştiinţifice şi al cronologiei istorice - prin lucrările: Geografika şi Chronografie; a determinat, pentru prima data în ştiinţă, raza Pământului, a cărei evaluare a descris-o în Katametrisis ges.

În domeniul matematicii este autorul a două descoperiri: ciurul (Coskinon) care îi poartă numele - de fapt aceasta este o redescoperire - şi soluţionarea mecanică cu ajutorul unui aparat construit de el (mesolabon) a problemei duplicării cubului(redată în Peri mesotoni). În aceste lucrări, tratează despre conice (Peri konikom), despre proporţii, armonie şi muzică (în Platinikos), despre aşezarea stelelor, a semnelor zodiacului; a scris pe teme filozofice, lucrări de istorie a literaturii (de exemplu, despre comedia veche), a compus poezii (Erigona, Hermes s.a.).