Susţine Scientia

Misiunea Scientia.ro este de a publica articole ştiinţă şi tehnologie de calitate. Cu peste 7.000 de articole, Scientia reprezintă azi o colecţie de articole ştiinţifice (multe însoţite de videoclipuri ori animaţii) fără concurent între site-urile cu profil ştiinţific în limba română.
 Pentru a putea asigura o funcţionare optimă a site-ului (servicii de găzduire decente, care costă
485 €/an), avem nevoie de sprijinul dvoastră!
 Dacă găsiţi scientia.ro util, vă rugăm să susţineţi site-ul printr-o donaţie.

Costuri 2019: 485 €. Donat: 101.2

Perioada campaniei de strângere de fonduri: 24.12.18-31.01.2019

Giordano BrunoGiordano Bruno s-a născut în 1548 la Nola, în sudul Italiei, fiind teolog şi filozof umanist italian din epoca Renaşterii. Adevăratul său nume era Filippo. Şi-a luat numele de Giordano după ce a devenit călugăr dominican în mănăstirea "San Domenico" de lângă Napoli.

Galileo Galilei. Portret de Ottavio Leoni. DetaliuGalileo Galilei (n. 15 februarie 1564 – d. 8 ianuarie 1642) a fost fizician, matematician, astronom şi filozof italian care a jucat un rol important în Revoluţia Ştiinţifică. Întreaga sa carieră a dus la îmbunătăţirea telescoapelor şi observaţiilor astronomice realizate astfel.

Johannes KeplerPuţini au fost cei marcaţi de atâtea dificultăţi materiale şi suferinţe ca Johannes Kepler, dar acesta şi-a găsit refugiul în cercetarea spaţiilor cereşti infinite, unde mizeriile terestre nu-l mai puteau ajunge. Citiţi în continuare o scurtă biografie a marelui astronom.

Tycho BraheÎn a doua jumătate a secolului al XVIII-lea, marele om de ştiinţă danez Tycho Brahe (1546-1601) şi-a consacrat viaţa pentru impunerea unui sistem cât mai corect al lumii, fiind astfel considerat unul dintre fondatorii astronomiei moderne.

Nicolaus CopernicNăscut la 19 februarie 1473 în Torun (Thorn), într-o familie poloneză originară din Cracovia, Nicolaus Copernic rămâne orfan la 10 ani. Este apoi crescut şi educat de unchiul său, care dorea să-l îndrepte spre studii de drept canonic.

William HerschelLa trecerea dintre secolele XVIII şi al XIX, William Herschel a explorat şi catalogat bolta cerească. Construind cel mai mare telescop din acea perioadă, William Herschel a ajuns să fie considerat fondatorul astronomiei siderale (astronomia ce se ocupă cu studiul stelelor).

Iuri GagarinIuri Gagarin s-a născut la 9 martie 1935 în regiunea Smolensk din Rusia, regiune situată la vest de Moscova. A fost al treilea din cei patru copii ai familiei Gagarin, având un frate cu 10 ani mai mare decât el, Valentin, o soră mai mare, Zoia şi un frate mai mic, Boris.

Biruni. Pictura iranianaTimp de mai bine de jumătate de secol, după căderea Imperiului Roman de Apus şi până la începutul Renaşterii, focarul cunoaşterii lumii noastre s-a mutat, din Grecia şi Italia bântuite de războaie, în Orientul aflat în plină dezvoltare a civilizaţiei islamice.

Johannes KeplerJohannes Kepler este cel mai bine cunoscut pentru cele trei legi ale mişcării planetare. El a adus numeroase contribuţii ştiinţei şi s-a dovedit a fi un astronom uimitor. În continuare, vom arunca o privire asupra vieţii şi carierei acestui om de ştiinţă german.

Edwin Powell HubbleA fost odată un univers micuţ, abia cuprinzând în braţele lui o singură galaxie, devenind una cu ea. El era static şi finit, ori cel puţin aşa credeau toţi, până când un om a demonstrat contrariul. Citiţi povestea vieţii şi carierei acestuia în cele ce urmează.