Transmisia automobilului are rolul de a transmite momentul motorului la roţile motoare. Aceasta este compusă din ambreiaj, cutia de viteze, transmisia longitudinală, transmisia principală,diferenţialul, arborii planetari şi transmisia finală. Vă invităm ca, în cadrul a două videoclipuri foarte scurte, să urmăriţi cum funcţionează tot acest mecanism al transmisiei.

 

 

 

Cum funcţionează transmisia automobilului - I (foarte pe scurt)

În cadrul videoclipului veţi întâlni următorii termeni:
:: front axle - punte faţă
:: wheel - roată
:: clutch - ambreiaj
:: engine - motor
:: fly wheel (volant - elementul la care se cuplează ambreiajul pentru a prelua mişcarea de rotaţie a acestuia, rezultată în urma funcţionării motorului)
:: gear box - cutie viteze
:: transfer box - cutie de transfer
:: propeller shaft - ax elice
:: frame - cadru
:: rear axle - punte spate
:: torque - cuplul motor

 

 

 

Cum funcţionează transmisia automobilului - II (în detaliu)

Termenii folosiţi în videoclip sunt următorii:
:: crankshaft - arbore cotit
:: shaft - ax
:: clutch plate - disc condus
:: pressure plate - disc de presiune
:: clutch pedal - pedala ambreiajului
:: gearbox input shaft - arbore primar (al ambreiajului)
:: main shaft - arborele secundar (al cutiei de viteze)
:: layshaft - arbore intermediar (al cutiei de viteze)
:: selector mechanism - mecanism reductor
:: bearings - rulmenţi
:: dog clutch - mufă de cuplare (a treptelor de viteză)


 

Citiţi toate articolele din această serie în secţiunea dedicată.