FilmLucrul cert despre opinii e că fiecare persoană are una. Iar filmele nu scapă nici ele de acest clişeu. Recenziile de film reprezintă întotdeauna o modalitate eficientă de a şti dacă filmul respectiv îşi merită banii. În acest articol vorbim despre unde citim recenzii despre filme.

Ghid online despre filme. Site-uri utile (1)

Pentru a afla părţile bune, cele mai puţin bune şi părţile cu adevărat nereuşite dintr-un film, recomandabil este să încerci câteva dintre următoarele surse recunoscute pentru recenziile lor de film.

The Internet Movie Database [http://www.imdb.com/]

IMDB

Am menţionat acest site şi în articolul precedent şi o să-l mai menţionăm şi în articolele următoare. Acest site se bucură de peste 57 milioane de vizitatori şi asta pentru că aici pot fi găsite informaţii valoroase despre orice film sau show TV. Şi combinat cu următoarele două site-uri, constituie de fapt tot ce ai nevoie în materie de recenzii de film.

IMDb are un sistem de recenzie destul de obiectiv. Numărul de voturi este menţionat sub notele acordate de utilizatori, iar dacă dăm click pe acesta ne duce către o pagină cu detalii demografice. Pentru a afla opiniile diferiţilor utilizatori, click pe ”user comments” sau ”external reviews” pentru a afla toate informaţiile pozitive şi negative despre un anume film. De asemenea, IMDb are o modalitate unică de a oferi o recomandare de film. IMDb compară un film cu un altul de acelaşi gen pe baza unor cuvinte cheie, a voturilor utilizatorilor, a genului şi a titlului. IMDb foloseşte aceste unităţi de măsură pentru a crea automat o ierarhie a filmelor. Recomandările pot fi găsite cu puţin înainte de sfârşitul paginii. Dând click pe ”Show more recommendations” vei fi dus la o pagină unde poţi găsi mai multe informaţii şi, pe deasupra, programul unor show-uri din SUA.

IMDB

De altfel, poţi folosi secţiunea specială IMDb de căutare a recomandărilor pentru a găsi o listă cu filme similare care ţi-ar putea plăcea, dar rezultatul acestei căutări se bazează mai mult pe numele filmului, decât pe subiectul acestuia.

Rotten Tomatoes

Când ai intrat pe pagina unui film, fii sigur că vor urma şi opiniile. În mod evident, numele site-ului provine de la vechiul obicei de a arunca roşii spre scenă pentru prestaţiile dezamăgitoare. Acest site analizează critic filmele prin ”Tomatometrul” său. Site-ul caută printr-un număr foarte mare de recenzii online şi decide dacă filmul este pozitiv (fresh - marcat printr-o iconiţă ce reprezintă o roşie) sau negativ (putrezit - marcat printr-o iconiţă ce reprezintă o roşie verde spoită).

”Tomatometrul” este reprezentat printr-un procentaj rezultat din recenziile pozitive şi negative făcute de un număr foarte mare de profesionişti şi amatori. Criticii T-Metru reprezintă vocea experţilor. Secţiunea Top Critics oferă punctele de vedere ale persoanelor din mass-media, precum şi ale jurnaliştilor de la Time sau NY Times. Fanii vin şi ei cu opinii în secţiunea RT Community. Ca utilizator, îţi poţi crea propriul panou de critică cu alegeri proprii în My Critics. De asemenea, îţi poţi crea propria comunitate invitându-ţi prietenii şi emiţând păreri în secţiunea My Friends.

Citind recenzii făcute de profesionişti, cât şi de amatori, îţi poţi crea o idee potrivită despre un anume film. Rotten Tomatoes reuşeşte să pună la dispoziţie o pondere egală între profesionist şi fan.

Wikipedia

Caută recenzii de film pe această enciclopedie online şi în mod sigur vei găsi o ”doză” completă. Dacă filmul căutat are o prezentare pe Wikipedia, poţi învăţa lucruri inedite despre distribuţie, echipa de filmare, subiect şi despre making of. În mod normal, o căutare pe Google pentru un film va furniza pagina Wikipedia care analizează filmul printre primele 5 rezultate. Cele două secţiuni – Critical Reaction şi Box Office - oferă toate informaţiile necesare despre film. Deoarece Wikipedia oferă informaţii despre sursele folosite, se pot găsi multe alte referinţe care ne oferă informaţii suplimentare.

Metacritics

Acest site se ocupă cu critica. Site-ul are un sistem de notare centrat pe o secţiune transversală dedicată unui grup select de critici reputaţi. Utilizatorii obişnuiţi primesc spaţiu egal. ”What the critics said...” furnizează crâmpeie din ceea ce au spus criticii, împreună cu un link ataşat care duce la recenzia completă. Părerile criticilor sunt indicate de culorile verde, galben şi roşu. Opiniile utilizatorilor sunt de asemenea arătate împreună cu ce cred ei despre filmul respectiv. Site-ul Metacritic are şi pe forum o comunitate destul de vibrantă.

Spill

Trei cuvinte – nepoliticos, ireverenţios şi amuzant. Pe acest site poţi vedea personajele animate cu scenele lor din filme. Motto-ul site-ului este: ”dacă e de rahat, noi o să vă spunem”.

Filme online: unde poţi găsi traileruri? (3)