Robotul Pepper, un android de ultimă generație, și-a început munca de recepționer la o bancă japoneză din prefectura Fukoaka (sud-est), au informat miercuri mass-media locale. Robotul care se autoprezintă "Pepper număr 3, noul angajat", urează bun venit clienților la această sucursală bancară și le prezintă caracteristicile unor servicii financiare.



Potrivit televiziunii naționale NHK, androidul, capabil să comunice cu persoanele și să le interpreteze emoțiile, îi întreține pe clienții băncii și cu unele dintre abilitățile robotice, precum exercițiile de dicție.

Toshio Kato, președintele băncii, a informat mass-media că "vor fi angajați" curând alți doi roboți Pepper în alte sucursale ale băncii Kitakyushu.

Pepper, cu o înălțime de 120 de centimetri și având un ecran pe piept, utilizează o tehnologie dezvoltată de SB Corp care îi permite să-și genereze artificial propriile emoții. În iunie au fost puse în vânzare pentru populație un milion de exemplare, la prețul de 198.000 de yeni (1.400 de euro), care s-au epuizat într-un minut.

Dezvoltat în comun de SoftBank Mobile și de fabricantul francez de robotică Aldebaran Robotics, Pepper "lucrează" deja ca angajat în unele localuri ale Nestcafé și sedii Softbank din Japonia sau ca "prezentator" la o emisiune de televiziune pentru copii.

Preluare de pe AGERPRES