IBM a anunţat recent că a stabilit parteneriate cu oraşele Minneapolis, Minnesota şi Montpellier, Franţa, pentru a transforma rapid modul în care se furnizează apa, funcţionează transportul şi sunt administrate urgenţele, urmând a se trece la un sistem inteligent de decizie bazat pe date. Acestea şi alte oraşe folosesc tot mai mult datele pentru a lua decizii mai bune şi a aloca resurse pentru a detecta şi a rezolva problemele apărute în infrastructura oraşului.

 

 

 

De la îmbunătăţirea administrării traficului, răspunsul rapid la incidente, folosirea eficientă a canalelor de comunicaţii cu cetăţenii şi asigurarea resurselor naturale durabile, datele şi analiza acestora generează noi oportunităţi pentru a crea oraşe mai eficiente. Ca rezultat al ajutorului dat formării de mii de oraşe mai "inteligente", IBM a identificat provocările cele mai presante şi propune noi modalităţi de utilizare a volumelor mari de date (big data) şi analiza lor în cloud, pentru a aduce îmbunătăţiri sub aspect economic şi pentru a se adresa problemelor strategice, foarte importante pentru municipalităţi.

Existenţa a trei centre "Smarter Cities" de management în cloud, dedicate gestionării transportului, alimentării cu apă şi managementului urgenţelor serveşte drept trambulină de dezvoltare, ca să permită oraşelor să înceapă imediat folosirea propriilor date, precum şi a altor date disponibile, pentru a obţine o mai bună înţelegere privind furnizarea serviciilor către cetăţeni şi pentru a îmbunătăţi procesul de luare a deciziilor de către liderii locali. Pentru cetăţeni asta înseamnă un acces mai bun la serviciile municipale, capacitatea de a prezice şi a răspunde unor situaţii, înainte ca ele să aibă un impact asupra vieţii lor şi un mai bun feedback.

”Pentru prima dată avem instrumentele care pot fi utilizate la scară largă la nivelul departamentelor administraţiei locale pentru o mai mare flexibilitate în a vedea ce se întâmplă la nivelul oraşului şi în a transforma datele în decizii”, spune Otto Doll, purtător de cuvânt al municipalităţii oraşului Minneapolis. ”Într-un oraş o problemă poate să apară într-un departament, dar răspunsul se află în altul. Analiza datelor existente poate permite unui oraş să relateze exact ce se întâmplă în timp real".

În Minneapolis, se foloseşte tehnologia IBM în cloud Smarter Cities (oraşe mai inteligente) pentru a lua decizii mai bune, pentru a aloca resursele oraşului mai eficient şi pentru a impulsiona schimbarea, asigurându-se că mai multe departamente lucrează împreună la o singură iniţiativă. Software-ul IBM Intelligent Operations ajută, de asemenea, oraşul să descopere anumite modele în problematica de interes şi furnizează municipalităţii instrumente pentru a ţine evidenţa progreselor făcute şi pentru a se asigura că-şi ating scopurile.

În Montpellier, oraşul cu cea mai rapidă creştere din Franţa, IBM Intelligent Operations, livrat în cloud, serveşte ca element fundamental pentru eforturile oraşului de a îmbunătăţi alimentarea cu apă, transportul şi managementul urgenţelor. Acest instrument cumulează sursele de date din Montpellier şi furnizează municipalităţii capacitatea de a analiza aceste date în detaliu. El oferă şi noi informaţii care pot fi transferate către diverse părţi ale oraşului, către universităţi ori către organizaţii partenere care oferă servicii în regiune.

Montpellier creează, de asemenea, un laborator dedicat inovaţiei de tip deschis (open innovation), în cooperare cu Universitatea Montpellier 1 şi Universitatea Montpellier 2, încurajând dezvoltarea de noi tehnologii, inovaţii urbane, apariţia unor organizaţii de tip start-up şi explorarea unor noi modele economice. Aceste eforturi au avut deja ca rezultat o eficientizare cu 10 la sută a furnizării apei, iar obiectivele ulterioare sunt: reducerea efectelor inundaţiilor cu 20 la sută şi reducerea traficului auto cu 10 la sută, printr-un parteneriat cu principalul furnizor francez de transporturi, Transdev. Montpellier plănuieşte să atingă toate aceste scopuri ţinând pasul cu creşterea dinamică a serviciilor orăşeneşti.


Centrele de management pentru transport, apă şi urgenţe


Construite în parteneriat cu oraşele, cele trei centre inteligente de comandă pentru transport, apă şi managementul urgenţelor aduc împreună softul de vârf Intelligent Operations, experienţa IBM Global Business Services şi capacităţile de analiză IBM. Acestea furnizează modele repetabile pentru dezvoltarea urbană. Soluţia e disponibilă în cloud ori prin echipamente aflate la beneficiar, constând într-o combinaţie de hardware, software, servicii şi modele analitice preconfigurate pentru cele mai bune practici în managementul oraşelor. Mai degrabă proiecte personalizate decât complexe, oraşele pot să înceapă să utilizeze informaţii de valoare din analiza datelor în mai puţin de o săptămână.

** Managementul transportului oferă o vizibilitate mai bună a traficului prin oraş pentru a ajuta fluidizarea acestuia, pentru a îmbunătăţi managementul traficului, pentru a optimiza capacitatea drumurilor, pentru a răspunde rapid la incidente şi a face mai confortabile călătoriile, oferind sfaturi acestora. Soluţia s-a dovedit de ajutor, reducând în câteva oraşe ambuteiajele cu 25 la sută.

** Managementul apei furnizează capacitatea de a folosi analiza şi suportul pentru decizii pentru a îmbunătăţi protecţia împotriva inundaţiilor, calitatea apei şi managementul integrat al resurselor de apă. El mai ajută şi să prevadă cererile viitoare de alimentare cu apă şi ajută municipalitatea să coordoneze măsurile în caz de inundaţii sau secetă. Soluţia s-a dovedit de ajutor unor oraşe pentru a reduce pierderile de apă cu 20 la sută.

** Managementul urgenţelor furnizează informaţii geospaţiale şi analize pentru a permite exploatarea informaţiilor şi a datelor care provin din multe surse pentru a alimenta un punct central de comandă pentru managementul urgenţelor. El poate furniza managerilor din domeniul urgenţelor informaţii esenţiale de la primii respondenţi, planificarea scenariilor de dirijare şi de integrare a răspunsurilor la urgenţe şi comunicaţii avansate pentru primii respondenţi şi personalul de intervenţie la urgenţe. Unele oraşe, folosind această soluţie, au redus timpul de răspuns cu 25 la sută.

”Oraşele au nevoie de un fundament pentru a-şi moderniza sistemele, iar baza tehnologiei lor trebuie să fie flexibilă, deschisă şi uşor de utilizat”, spune Michael Dixon, manager general la IBM Smarter Cities. ”Municipalitatea şi cetăţenii vor beneficia cu toţii de pe urma acestei abordări integrate, a analizelor predictive, iar rezultatele vor permite oraşelor să înceapă să se transforme în moduri care acum un deceniu păreau de neconceput.”

Noile oferte şi servicii preconfigurate semnifică o schimbare strategică a lui IBM pentru a accelera intrarea pe piaţă a unei noi clase de soluţii de oraşe mai inteligente care combină analiza, mobilitatea şi socialul pentru a furniza o viziune predictivă şi pentru a ajuta oraşele să obţină rezultate mai bune pe baza analizei volumelor mari de date generate în fiecare zi.


Implicarea cetățenilor

IBM a anunţat astăzi o nouă platformă digitală pentru implicarea cetăţenilor, People for Smarter Cities (Oameni pentru Oraşe mai Inteligente), pentru a furniza cetăţenilor, mediilor universitare şi futurologilor din toată lumea un loc unde să schimbe idei şi să discute în public despre cum să facă oraşele mai inteligente. Pentru a marca lansarea platformei People for Smarter Cities, IBM a colaborat cu Zoopa, o comunitate cu mai mult de 200.000 de membri, incluzând producători de filme, bloggeri influenţi şi comunităţi, pentru a invita cetăţenii din toată lumea să-şi expună ideile prin videoclipuri despre căile de a îmbunătăţi viaţa în oraşele lor. Videoclipurile câştigătoare la Smarter Cities pot fi văzute la people4smartercities.com.



Traducere de Alexandru Vilan după minneapolis-analytics-insight-ibm cu acordul editorului