Salon autoMaşini care parchează singure, dotate cu senzori radar de siguranţă şi sisteme de informare cu acces la web. Producătorii auto se concurează reciproc pentru atragerea clienţilor care aşteaptă noi inovaţii în acest domeniu.

 

 

 

Viteza cu care noile caracteristici tehnice migrează de la modelele auto premium către modelele auto mai accesibile ca preţ determină răspândirea acestor caracteristici la tot mai multe mărci auto, în timp ce producătorii auto se înghesuie pentru a atrage atenţia pe o piaţă tot mai aglomerată.

 

Salon auto
Vizitatorii prezenţi în data de 14 ianuarie 2014 la Salonul Auto Nord American de la Detroit privesc maşinile expuse cu această ocazie.

„Cea mai recentă tehnologie pentru maşinile din prezent este reprezentată de funcţia de dictare a unui text prin intermediul căreia conducătorul auto poate asculta textul unui e-mail care i-a sosit în timp ce conducea maşina şi are posibilitatea, de asemenea, să dicteze un răspuns fără a i se distrage atenţia de la drum", a declarat Karl Brauer pentru AFP, care este un analist auto al Kelley Blue Book.

Constructorii auto s-au aliat cu marii producători de tehnologie pentru a atrage clienţii printr-o tot mai mare complexitate, dar care se speră să fie totuşi intuitivă, cu ajutorul unor sisteme care transformă bordul maşinilor într-o interfaţă similară telefoanelor inteligente.

Sistemul de navigaţie a fost actualizat pentru a integra comentariile unor utilizatori online de pe site-uri cum ar fi Yelp sau pentru a ghida cat mai exact şoferii pe traseu.

Ecranele tactile care amintesc de un iPad au fost adăugate în cadrul bordului auto în care au fost înglobate sisteme ce permit redarea muzicii de pe un server online cum ar fi Pandora.

Există apoi aplicaţii dedicate rezolvării unor mici probleme particulare.

Atingeţi un buton al telefonului mobil şi maşina pe care aţi pierdut-o va fi localizată şi va apărea pe o hartă. Nu o puteţi găsi în parcare? Atingeţi din nou telefonul şi acesta va activa claxonul maşinii. V-aţi uitat cheile în interiorul maşinii? Apăsaţi un alt buton al telefonului mobil şi se va deschide uşa maşinii.

Sunteţi îngrijorat de faptul că adolescentul dumneavoastră conduce prea repede sau face prea multe greşeli în trafic? Există o aplicaţie care vă va trimite un mesaj text în cazul în care acesta va depăşi o anumită viteză cu maşina ce a fost aleasă de dumneavoastră sau a părăsit o anumită zonă limită pe care o poate parcurge cu maşina.

Adevărata provocare a constructorilor de automobile este însă aceea să se asigure că toate aceste tehnologii nu vor distrage atenţia conducătorului auto într-un mod periculos, afirmă Art St. Cyr din partea American Honda.

Salon auto Los Angeles
Aplicaţiile tehnologice disponibile pentru maşinile actuale sunt prezentate în data de 19 noiembrie 2013 în Los Angeles.

„Oamenii sunt prea ataşaţi de telefoanele lor inteligente şi nu doresc să se despartă de ele", a spus el.

„Soluţia este de a reduce sarcina cognitivă", a spus St Cyr reporterilor cu ocazia salonului auto de la Detroit.

Activarea vocală ajută, desigur, dar constructorii de automobile trebuie să investească în dezvoltarea de sisteme de securitate care să poată împiedica distragerea atenţiei conducătorilor auto sau adormirea acestora la volan.

Disponibilă iniţial numai în cadrul maşinilor de lux şi apoi a celor din clasa premium, tehnologia avansată de evitare a ciocnirilor a fost deja introdusă pe piaţa maşinilor care sunt comercializate la un preţ mai accesibil.

Chrysler a prezentat cu ocazia salonului auto de la Detroit noul Sedan 200 de clasă medie care are un preţ de listă de doar 21.700 $ şi care conţine o gamă completă de caracteristici de siguranţă care au fost disponibile anterior doar în cadrul unor modele mai scumpe.

Chrysler
Chrysler 200 a fost prezentat cu ocazia Salonului Auto Nord American de la Detroit în data de 13 ianuarie 2014.

Camerele video montate pe parbriz detectează liniile de drum pentru a avertiza şoferii în cazul în care aceştia ies în afara benzii de deplasare şi maşina va fi adusă automat pe direcţia corectă prin intermediul sistemului de direcţie acţionat electric.

Radarele montate sub grila maşinii pot vedea prin ceaţă pentru a măsura distanţa până la cel mai apropiat vehicul, pot înregistra schimbările de viteză şi, de asemenea, pot încetini sau chiar opri maşina dacă şoferul nu observă luminile de frână care se profilează în depărtare.

Mai mult, un sistem numit Blind Spot Information System va alerta în cazul în care un şofer ratează o lumină intermitentă din oglinda laterală (n.t. Blind Spot Detection (BSD) este un sistem care avertizează şoferul în cazul în care în unghiurile moarte se află un alt vehicul).

Prezenţa camerelor în spatele maşinii devine o caracteristică standard chiar şi la modelele entry-level, cum ar fi noul model compact Fit al celor de la Honda. Şi producătorul KIA a adăugat camere pentru faţă şi pentru părţile laterale la noul model K900 ce a fost prezentat tot la Detroit.

Honda
Honda Fit este prezentată la Salonul Auto Nord American de la Detroit în data de 13 ianuarie 2014.

O mulţime de modele premium asigură o parcare uşoară a autovehiculului prin măsurarea distanţelor şi controlând poziţia volanului pentru a realiza o parcare paralelă perfectă sau chiar perpendiculară.

BMW mai face un pas înainte cu noul său model electric i3 care va ajunge în showroom-uri în câteva luni.

Noile sisteme de asistenţă la conducere nu numai că ajută la găsirea unor locuri de parcare suficient de spaţioase pentru maşină, dar ele preiau ulterior controlul complet asupra direcţiei, frânii şi a acceleraţiei.

BMW
Angajaţii producătorului german de autoturisme BMW lucrează la producţia noului automobil electric i3 în cadrul fabricii din Leipzig în data de 18 septembrie 2013.

Producătorii de automobile concurează, de asemenea, şi în ceea ce priveşte unele dotări mai simple, cum ar fi un aspirator de praf inclus în modelul Odyssey al celor de la Honda şi care a avut vânzări record, un senzor care va deschide automat portbagajul unui Mercedes, Ford sau Cadillac atunci când aveţi mâinile ocupate sau sistemul „EZ-lift" de deschidere şi închidere a uşii din spatele caroseriei (pentru acces la compartimentul de bagaje) care a fost inclus pe noul model pick-up GMC.

Dar cele mai mari inovaţii se află sub capotă, a declarat Bob Carter, şef de operaţiuni auto la Toyota Motor Sales USA.

Motoarele hibride complexe au devenit obişnuite şi oamenii se aşteaptă chiar să vadă maşini pur electrice pe străzi precum ar fi modelul Leaf al celor de la Nissan.

Sfântul Graal al maşinilor nepoluante, reprezentat de motoarele care funcţionează pe bază de hidrogen şi care nu emit nimic în afară de vapori de apă, se află deja pe drum, fiind în faza de testare. El îşi va face apariţia în showroomurile Toyota în cursul anului viitor. Rivalii de la Ford, Honda, BMW, Daimler şi Renault-Nissan nu vor să rămână în urmă.

„Acesta este rezultatul a peste 20 de ani de cercetare", a declarat Carter pentru AFP într-un interviu pe tema salonului auto de la Detroit.


Traducere de Cristian-George Podariu după car-future-today, cu acordul Phys.org.