Electronică automobilePiaţa globală a dispozitivelor electronice destinate automobilelor, de la programele de asistenţă a conducătorului auto până la noile tipuri de display-uri vizuale, va depăşi 240 de miliarde de dolari până în 2020, cu mai mult de 50% faţă de anul 2010.

 

 

Astfel afirmă un raport recent al IMS Research. Această tendinţă evidenţiază creşterea importanţei industriei auto pentru dezvoltarea acestor dispozitive, mai ales deoarece producătorii de echipamente originale doresc ca oferta de echipamente electronice ale automobilelor să fie o caracteristică esenţială în ceea ce priveşte vânzarea unui vehicul", a declarat Ben Scott, analist auto pentru IHS.

Unele dintre opţiuni se referă la cerinţe de siguranţă guvernamentale, cum ar fi îmbunătăţirea controlului electronic privind stabilitatea maşinii (ESP), precum şi sistemele de monitorizare a presiunii din pneuri.

Scott a adăugat că integrarea acestor sisteme avansate de asistenţă la volan în tabloul de bord al automobilului şi introducerea de dispozitive transparente de afişare a datelor monitorizate ce nu impun schimbarea direcţiei de vedere a conducătorului auto (HUD) vor deveni lucruri banale în viitor.

Jack Nerad, director editorial executiv şi analist executiv de piaţă pentru Kelley Blue Book, a declarat că una dintre cele mai interesante evoluţii ale automobilului va fi reprezentată de comunicarea vehicul-vehicul, considerată o caracteristică de siguranţă ce va fi adăugată în viitor.

„Există situaţia ca maşina să accelereze în direcţia unei intersecţii care se apropie şi tu nu eşti conştient de asta, dar maşina ta este şi te avertizează", a spus Nerad, adăugând că acelaşi tip de sistem ar putea avertiza şoferul despre vehiculele neobservate ce se află în unghiul mort al maşinii sale.

Piaţa destinată sistemelor avansate de asistenţă ale conducătorului auto este de aşteptat să se tripleze între anii 2010 şi 2020.

Tabloul de bord va cuprinde cel puţin un afişaj LCD, susţine raportul, adăugând că dispozitivele tip HUD (heads up display) reprezintă un mod ideal de a informa şoferul cu privire la informaţiile avansate privind asistenţa rutieră, date ce sunt afişate direct în câmpul de vedere al conducătorului auto".

În plus, dispozitivele vizuale şi sistemele de asistenţă ale conducătorului auto vor fi transferate de la automobilele premium, camioane şi SUV-uri către „automobilele mai accesibile reprezentând maşini de familie, în următorii cinci ani".

Se aşteaptă ca piaţa dispozitivelor tip Combiner HUD să crească în următoarea perioadă. Acest tip de afişaj vizual utilizează o piesă plată înclinată din sticlă care redirecţionează imaginea proiectată în câmpul de vedere al conducătorului auto.

Raportul afirmă că utilizarea dispozitivelor avansate de afişare, tip HUD, trebuie făcută cu prudenţă. Atunci când apar prea multe informaţii, ecranul ar putea distrage atenţia şoferului, transformându-se dintr-o componentă destinată creşterii siguranţei într-o caracteristică a vehiculului ce poate genera probleme de siguranţă.



Traducere de George-Cristian Podariu după explosive-growth-automotive-electronics cu acordul editorului