Suporterii dietei sărace în carbohidraţi sunt de opinie că este necesară limitarea ingerării de carbohidraţi pentru a "arde" grăsime. Argumentul este următorul: atunci când se reduc carbohidraţii, nivelul de insulină din organism scade, iar acest lucru este esenţial pentru arderea grăsimii. 

 


Pentru a testa această idee, Kevin Hall şi colegi ai acestuia de la National Institute of Diabetes and Digestive and Kidney Diseases (SUA) au recrutat 19 voluntari obezi pentru a desfăşura un studiu riguros.





Timp de două săptămâni cei 19 voluntari au fost păstraţi în laborator, pentru a li se putea administra o dietă precisă. Unui grup i s-a administrat o dietă săracă în carbohidraţi, reducându-se numărul de calorii cu 30%, iar celuilalt grup i s-a administrat o dietă săracă în grăsimi, reducându-se, de asemenea, numărul total de calorii cu 30%.

Rezultatul?
:: Cei cu o dietă săracă în calorii au "ars" 1 pound de grăsime (0,45 kg) - totul a mers conform teoriei: nivelul de insulină a scăzut, intensitatea arderii de grăsime a crescut.
:: Cei cu o dietă săracă în grăsimi au "ars" tot atâta grăsime.

Concluzia? Ambele diete au avut acelaşi rezultat. Prin urmare, ceea ce contează mai mult este restricţia numărului de calorii.

Susan Roberts, profesor de nutriţie la Tufts University, care nu a fost implicată în niciun fel în studiu, întrebată despre relevanţa studiului de NPR, a afirmat că "Sunt prea multe interese comerciale, prea multe studii de proastă calitate care primesc prea multă atenţie. Acesta este un studiu serios care elimină o parte din confuzia existentă".

În timp ce numeroase persoane cheltuiesc sume mari pe diverse pastile minune ori adoptă tot felul de reţete promovate fără reţinere de persoane interesate (uneori cu grave efecte asupra sănătăţii), deşi probabil în zadar, revenim cu ideea care sigur funcţionează pentru cei care doresc să slăbească:
:: reduceţi cantitatea de mâncare ingerată zilnic
:: treceţi definitiv la o dietă care să constea în mai puţine calorii (porţii mai mici), pentru că altfel, oricât aţi slăbi, veţi reveni la greutatea iniţială
:: practicaţi ceva sport pentru "arderea caloriilor" şi menţinerea unui bun tonus muscular.

Rezultatele studiului au fost publicate în revista Cell Metabolism.

Sursa: Low-carb diet