E. coli (reprezentare artist)

Există bacterii în intestin care gestionează cantitatea de hrană pe care o ingerăm, producând proteine după fiecare masă și trimițând un semnal de sațietate creierului, potrivit unui studiu realizat de cercetători de la Institutul național al sănătății și cercetării medicale (INSERM) din Paris și de la Universitatea din Rouen.

Comentarii -

Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS), prin intermediul structurii specializate, Agenţia Internaţională pentru Cercetarea Cancerului, a emis pe 26.10.2015 propria evaluare cu privire la probabilitatea apariţiei cancerului în urma consumului de carne roşie şi de carne procesată. Verdictul? Consumul de carne procesată este clasificat în grupul 1 - împreună cu carcinogeni cunoscuţi, cum sub asbestul, tutunul, arsenicul şi alcoolul. Carnea procesată duce la apariţia cancerului de colon şi este implicat în apariţia cancerului de stomac.

Comentarii -

Un studiu realizat recent arată că prezenţa excesivă pe reţelele de socializare nu este bună pentru sănătatea mentală, crescând riscul de anxietate şi depresie. Să ştii când să te deconectezi — este în mare mesajul studiului prezentat la Congresul British Psychological Society, care a avut loc la Manchester între 9 şi 1 septembrie a.c.

Comentarii -

Suporterii dietei sărace în carbohidraţi sunt de opinie că este necesară limitarea ingerării de carbohidraţi pentru a "arde" grăsime. Argumentul este următorul: atunci când se reduc carbohidraţii, nivelul de insulină din organism scade, iar acest lucru este esenţial pentru arderea grăsimii. 

Comentarii -

"Cu cât este pâinea mai albă, cu atât mai repede vei muri." Se ştie de mult timp că pâinea albă şi cerealele rafinate în general nu sunt foarte hrănitoare. Nutriţioniştii şi dieteticienii din întreaga lume ne-au încurajat să consumăm mai bine cereale integrale. Însă cerealele, în special cele cu gluten precum grâul, au fost studiate intens în ultimii ani.

Comentarii -

Carnea roşie este unul dintre cele mai controversate alimente din istoria nutriţiei. Deşi oamenii au consumat carne de-a lungul evoluţiei lor, multe persoane cred că poate fi nocivă. Aş vrea să sortez dovezile şi să văd care este concluzia. Acest articol se concentrează pe efectele pe care le are carnea roşie asupra sănătăţii.

Comentarii -

În Marea Britanie a început un război împotriva zahărului, care aminteşte de cruciada de succes împotriva sării. Efortul este binevenit pentru că ar putea ajuta la reducerea obezităţii, dar reducerea zahărului din alimentaţie poate crea alte dificultăţi. Săptămâna trecută un grup de academicieni şi de experţi în medicină şi nutriţie a anunţat iniţierea unei grup ”Acţiune privind zahărul” (Action on Sugar).

Comentarii -

Niciodată nu am simţit ce înseamnă să mori de foame. Evident, au fost câteva momente în viaţă în care abia am aşteptat să înfulec o bucată de pizza sau o porţie de tocană şi recunosc că mă bucur atunci când se încheie tradiţionala perioadă de post Yom Kippur. Să recunoaştem: nu este prea greu să posteşti timp de 24 de ore dacă ţi-ai umplut stomacul cu supă cu perişoare şi friptură de pui.

Comentarii -

BagheteFrancezii se ospătează cu cornuri care abundă în unt. Mănâncă brânzeturi cremoase şi produse de patiserie pline de grăsimi. Micul dejun include cornul cu ciocolată, care este înghiţit împreună cu un espresso. Fulgii de ovăz nici nu se zăresc. Bănuiesc că cei mai mulţi dintre ei nu au auzit niciodată de seminţele de in.

Comentarii -

V-aţi întrebat vreodată de ce homarii îşi schimbă  culoarea când sunt gătiţi? Fie că vă vine să credeţi sau nu, creveţii şi homarii au ceva în comun cu morcovii. Organismul lor conţine o cantitate importantă de carotenoizi. Carotenoizii sunt compuşi galben-portocalii, destul de răspândiţi în natură.

Comentarii -

Cuptor microundeExistă o concepţie populară conform căreia cuptoarele cu microunde distrug toate lucrurile hrănitoare din mâncarea noastră, cum ar fi vitaminele esenţiale şi mineralele. Dar este asta adevărat? Răspunsul este nu. De fapt, microundele păstrează adesea mai multe substanţe nutritive în mâncare decât gătitul convenţional.

Comentarii -

Mic dejunNi se spune adesea că micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, în mare parte pentru că ne ajută să ţinem la distanţă kilogramele în plus. Însă o nouă meta-analiză ne arată acum că ştiinţa nu sprijină, de fapt, această afirmaţie. Înţelepciunea convenţională sugerează că faptul de a sări peste micul dejun ne va înfometa pe parcursul zilei, făcându-ne astfel să mâncăm în exces şi să luăm gustări mai frecvent.

Comentarii -

HranăDieta nu constă doar în calorii consumate şi calorii arse – noi descoperiri indică faptul că ceea ce mâncăm poate avea un efect surprinzător asupra organismului şi minţii. Pentru aceia dintre noi care ar vrea să scape de câteva kilograme, sfaturile privind dieta se rezumă de obicei la aritmetică brută.

Comentarii -

Portocala verdePortocalele nu şi-au primit numele datorită culorii lor, întrucât adeseori aceasta nu era portocaliu. Aflaţi cum îşi dobândesc minunata nuanţă, de ce multe portocale coapte trebuie să fie vopsite şi de ce nimic de pe lumea asta nu-i ceea ce crezi tu că este.

Comentarii -

Dieta in cancerul de prostataAlimentele prăjite şi zaharurile simple nu fac parte din acest regim, uleiul de măsline, untul de arahide şi avocado-ul sunt incluse. Şi de data asta nu vorbesc despre reducerea colesterolului. Vorbesc despre creşterea şansei de supravieţuire având cancer de prostată.

Comentarii -

Mini morcoviVă amintiţi de întrebarea bine cunoscută a lui Bugs Bunny: "Ce se întâmplă doctore?". Ei bine, vă voi spune despre ce este vorba: despre consumul de morcovi mici. De ce? Deoarece aceşti morcovi ambalaţi în pungi de polietilenă sunt extrem de apetisanţi.

Comentarii -

GlutenFeriţi-vă de cruciaţii care oferă răspunsuri simple la probleme complexe. Cum ar fi cardiologul William Davis, care susţine că grâul este otrava existenţei noastre. El susţine că obezitatea, diabetul şi chiar unele probleme mentale sunt provocate de grâu.

Comentarii -

Dieta mediteraneanaRespectarea unei diete mediteraneene care conţine ulei de măsline şi nuci te poate ajuta să ai o inimă mai sănătoasă. Iată ce a descoperit o echipă de cercetători în urma unui studiu randomizat incluzând aproape 7500 de spanioli ce prezentau risc de boli cardiace.

Comentarii -

CalciuProblema calciului a fost ridicată de dr. Ian Reid din Noua Zeelandă. El şi colegii săi au reanalizat datele obţinute de la WHI cu privire la suplimentele de calciu şi vitamina D. Întrebarea: există un risc de atac de cord pentru femeile care iau suplimente de calciu?

Comentarii -

Ferma robotizataData viitoare când stai la rând într-un supermarket, gândeşte-te şi la fermierii care şi-au adus contribuţia la umplerea coşului tău de cumpărături. Viaţa lor este destul de grea pe moment şi îţi poţi da singur seama că asta va însemna preţuri mai mari la mâncare pentru tine.

Comentarii -

Un sendvis pe masura efectelor grelineiCând ingerezi un hormon stomacal numit grelină, creierul tău reacţionează la mâncare în acelaşi fel în care toxicomanii reacţionează la droguri. Eşti inundat de o dorinţă intensă de a mânca, ceea ce face ca experienţa să devină mult mai memorabilă.

Comentarii -

NU sucurilor cu indulcitori. DA apeiDesigur, zahărul este un lucru rău pentru organismul tău. Dar ar trebui introdusă o vârstă minimă necesară consumului de sucuri cu zahăr? Conform endocrinologului pediatru Robert Lustig de la Universitatea San Francisco, răspunsul este, fără dubii, da.

Comentarii -

AromeDesignul aromelor - aromele produselor alimentare ambalate şi ale băuturilor, precum şi mirosurile produselor de curăţare, produse pentru toaletă şi alte articole de uz casnic - constituie o afacere de miliarde de dolari. Dar cât de clare sunt gusturile consumatorilor?

Comentarii -

Friptura la gratarMâncarea ce este încălzită deasupra unui foc este mai uşor de digerat, iar probabilitatea de a duce la îmbolnăviri este mai mică – motiv pentru care gătirea mâncării este considerată mai sănătoasă de milenii. Mai nou sunt la modă dietele bazate pe alimente crude. Cum e mai bine?

Comentarii -

MagneziuCorpul uman conţine aproximativ 21 g de magneziu, din care mai mult de 2/3 se regăseşte în oase. Magneziul este un oligoelement indispensabil organismului. Rolul magneziului nu a fost pe deplin explorat încă. Studiul prezentat în continuare face puţină lumină.

Comentarii -

CeaiBună dimineaţa! Beţi ceai? Pentru numele lui Dumnezeu, opriţi-vă! Nu ştiţi ce este înăuntru! Dar acum, mulţumită unor cercetători adolescenţi, veţi şti. Aceşti cercetători îndrăzneţi au descoperit nişte ingrediente secrete existente în ceai.

Comentarii -

Sterilizare cu electroniCentrul SUA pentru Prevenţie şi Control al Bolilor a estimat că 48 de milioane de americani se îmbolnăvesc în fiecare an din cauza unor boli provocate de alimentele infestate cu diverşi patogeni. Trei mii de persoane mor anual din acelaşi motiv.

Comentarii -

fructe si legumeÎntr-un studiu publicat de Institute of Food Technologists al SUA în revista Journal of Food Science se menţionează că un rol important în îmbunătăţirea performanţelor vizuale şi, posibil, în prevenirea bolilor de ochi legate de înaintarea în vârstă le revine carotenoidelor, substanţe naturale, coloranţi de nuanţă galbenă, portocalie sau roşie prezenţi în legumele cu frunze verzi şi în fructele colorate.

Comentarii -

Un studiu recent, coordonat de specialista în nutriţie Carrie Ruxton, dezvăluie faptul că asimilarea a 400 mg de cafeină pe zi - ceea ce echivalează cu 8 ceşti de ceai - nu numai că nu are efecte adverse, dar aduce beneficii certe funcţionării inimii şi minţii.

Comentarii -

Un studiu realizat recent de către Academia Sahlgrenska în colaborare cu universitatea suedeză Linköping, publicat în revista Pediatric Diabetes, arată că există o legătură între modul de alimentaţie al femeii însărcinate şi riscul viitorului copil de a se îmbolnăvi de diabet de tipul I.

 

Rezultatele studiului se bazează pe analiza a eşantioane de sânge de la aproximativ 6000 de copii cu vârsta de 5 ani. S-a constatat că riscul de a se îmbolnăvi de diabet de tipul I este mult mai mic la copiii ale căror mame au inclus vegetalele în alimentaţia zilnică pe perioada sarcinii.

Comentarii -