Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.7k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

904 vizualizari

De ce diferă ea atât de mult de celelalte forțe?

in categoria Fizica
0 0

Eu cred ca gravitatia este exact cit trebuie sa fie ca sa existam noi.

Daca ar fi mai mare am avea un univers plin de gauri negre iar daca ar fi prea slaba nu s-ar putea crea galaxiile.

0 plusuri 0 minusuri

Cred ca umblam deja pe nisipuri miscatoare, natura gravitatiei nu este inca cunoscuta! Poate ca o explicatie ar putea fi dedusa daca am deslusi momentul in care gravitatia s-a separat de forta electro-nucleara, dar suntem inca departe - gravitonul ramane o particula teoretica.

O "complicatie" suplimentara a adus-o recent si preconizata "energie intunecata",  care pare o forta opusa gravitatiei, si mai mare decat aceasta!

0 plusuri 0 minusuri

Intrebarea este pe cat de interesanta, pe atat de inselatoare :)

Ma inclin in fata lui Senior Truth. Este un teren cu nisipuri miscatoare. Dar ... totusi...

Intai de toate sa remarcam ca seamana cu intrebarea urmatoare: de ce exista materia? Bun, sugerez o alta intrebare la care se poate incerca un raspuns: care este mecanismul de interactie la distanta a gravitatiei, comparabil cu cel al fortelor tari dintre neutroni si electroni, dintre protoni si neutroni, dintre quarci, sau alte forte tari elctromagnetice sau electronucleare?

Este una din intrebarile 'hot' ale deceniului si secolului actual, si, probabil, va ramane pentru urmatoarele sute de ani. Pot sa raspund ceva de felul: mmm, se pare ca gravitatia este propagata in tesatura spatiu-timp sub forma unei unde prin intermediul unor particule/unde teoretice - gravitonii, particule/unde care interactioneaza relativ greu cu materia, comparabil cu, leptonii, gluonii, sau alte particule/unde similare care mijlocesc fortele electro-nucleare, sau cele electromagnetice. Nu? Suna plauzibil. Asa se poate explica partial si de ce nu am reusit sa punem in evidenta gravitonii, interactionand foarte greu cu materia. Sau putem sa banuim ca gravitatia este o integrala a unei forte n-dimensionale care strabate in egala masura toate dimensiunile in care materia se poate infasura, daca luam in considerare modelul mai greu acceptat al stringurilor, teorie care permite existenta n-dimensionala si forme infasurate ale spatiilor Calabi Yau... si asa mai departe.

Adevarul este ca subiectul este extrem de incitant, si ne chinuie in fiecare zi din ce in ce mai tare. Si mai adevarat este ca in clipa dezvaluirii adevarului, ne asteapta o revolutie in Fizica, una in Matematica, si una in Tehnologie! Atunci probabil va avea loc un salt urias in intelegerea Universului, si in abilitatile tehnologice... Indrazneste sa iti imaginezi: ce tip revolutionar de propulsie putem concepe atunci? sau, si mai tulburator: ce mod de manipulare a spatiului si timpului ne asteapta atunci?

Ratiu.

0 0
Toate fortele fizice sunt efecte de tip hidrodinamic in eter. Forta gravitationala apare din interferenta fluxurilor de aspiratie a eterului produse de structurile dinamice din adancul substantei. Structuri care se comporta ca niste aspiratoare de eter, generand in spatiu depresiunea in care aluneca corpurile. Eterul cosmic materializeaza spatiul fizic, care este sediul si suportul miscarii.
0 0
Exista vreun experiment repetabil care sa confirme existenta "eterului"?