Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.7k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

0 plusuri 0 minusuri
2.1k vizualizari
Daca in cazul consumului extraurban e mai usor, avand in vedere ca poti lua o masina, mergi 100 km  pe autostrada si vezi cat consuma, cel urban este influentat de mai multe variabile: numar de semafoare intaalnite, timpii de asteptare, viteza medie de deplasare etc.

Un consum scoti daca mergi 100 km prin Bucuresti si altul daca te invarti printr-un orasel de provincie.

Asadar, exista reglementari cu privire la cum trebuie sa arate un traseu pe care se testeaza consumul urban al autovehiculelor si care ar fi acestea?
Junior (1.5k puncte) in categoria Auto - Moto

1 Raspuns

2 plusuri 0 minusuri
Da, există standarde la nivel european şi am citit că vor să le ajusteze pentru că cele actuale nu reuşesc să acopere realitatea, iar valorile oficiale actuale ale consumului sunt doar orientative şi au mai mult rolul de a putea face diferenţa, din acest punct de vedere, între  două maşini.

Standardele actuale sunt stabilite pentru consum nu fac calcule-observaţii în condiţii de trafic real, ci în laboratoare, pe bancuri cu role. Pentru cel urban se fac 4 teste standard care constau într-o pornire cu motorul rece (adică la 20 de grade - prima dată) şi apoi timp de 195 de secunde se simulează un traseu urban, cu diferite viteze, fără să treacă de 60 km/h. Pornirile la cald sunt prinse între teste, iar consumul se calculează ca o medie a celor 4 încercări. Pentru consumul extraurban testul durează 6 minute şi presupune un traseu simulat cu viteze diferite, fără să se treacă de 120 km/h, cu câteva accelerări şi frânări. Iar consumul mixt este de fapt o medie a celorlalte două consumuri.

Noul standard se va numi Worldwide Light-duty vehicle Test Cycle (WLTC) şi vor fi mai multe diferenţe, de exemplu nu se vor mai afişa trei valori ale consumului (urban, mixt, extraurban) ci doar două, unul pentru cel mai mic consum pe care îl poate avea maşina şi unul pentru cel mai mare. Cifrele vor fi obţinute pe un traseu real, standardizat, doar cu şofer şi apoi cu sarcina maximă, cu sistemele tehnologice dezactivate şi cu ele active. Va fi funcţional însă abea prin 2016-2017.
Experimentat (3.1k puncte)
...