Raspunsul cam tardiv, dar ..........
Problema se rezolva prin difuzia cat mai fina in amestec a carburantului si controlul cat mai precis al avansului la aprindere.
Pana in anii 1998 - 2000 s-a utilizat un sistel compensator in mecanismul de distributiei a scanteii ( delcou - fie pe baza de vacuum, fie centrifugal, fie electronic ) prin modificarea avansului la aprindere , combinat cu un sistem de recirculare partiala a gazelor arse prin admisie, fapt care a ridicat temperatura gazelor in interiorul camerei de ardere si a saracit amestecul . Aceste tipuri de motoare de asemenea au in general raporturi de compresie mai mici. S-a lucrat mult si la forma camerei de ardere ( vezi motoare HEMI, cu camera in chiulasa, etc ) multe rezolvari in multe feluri in functie de producator. Sa vedeti un carburator de Tico , sa vedeti unde s-a ajuns .
La motoarele dupa 2000 ( unele inca din 96) motoarele au unitati electronice de control ai cantitatii de carburant si momentului scanteii, si fie au studiat si implementat harti de aprindere care nu permit detonatia, bazate pe senzori de pozitie foarte precisi ai admisiei si senzori ai debitului de aer consumat( debitmetru, MAP, etc)
, fie au incorporat senzori de detonatie plasati in contact cu blocul motor si programe de modificare a avnsului la aprindere. Cam toate motoarele moderne au aces senzor, deoarece permite apropierea la limita de punctele de detonatie, necesar obtinerii de puteri marite, de asemenea permit diagnoza.
Aceste motoare beneficiaza si de unitati de aprindere foarte complexe si de buna calitate, forme optimizate a camerei de ardere si curgerii aerului in cilindri care reduc posibilitatea detonatiilor. Totodata datorita sistemelor din ce in ce mai performante de injectie s-a putut marii evaporarea combustibilului in aerul din admisie ( sau in camera de ardere) , prin difuzia la nivel de microni a particulelor de benzina datorata cresterii presiunii in instalatia de injectie si inovatiilor in privinta unitatilor de injectie.
Se poate discuta foarte mult pe aceasta tema, exista 3 sau 4 curente mari in privinta modului de utilizare a carburantului, sustinate de marii producatori.