EconomieCum sunt afectate produsul intern brut şi inflaţia de o creştere temporară a ratei dobânzii sau de o reducere a impozitelor? Ce se întâmplă dacă o bancă centrală face o schimbare permanentă în ţinta de inflaţie sau un guvern îşi modifică obiectivele pentru balanţa bugetară?

Premiul Nobel fizica 2011Continuăm povestea despre descoperirile care le-au adus lui Saul Perlmutter, Brian P. Schmidt şi Adam G. Riess Premiul Nobel pentru fizică în 2011. Citiţi în continuare despre cum a fost înţeles faptul că expansiunea Universului este accelerată.

Premiul Nobel fizica 2011Adunarea Nobel a decis la 4 octombrie 2011 că Premiul Nobel pentru fizică va fi împărţit, jumătate revenindu-i lui Saul Perlmutter, iar jumătate împărţindu-se între Brian P. Schmidt şi Adam G. Riess. În continuare, povestea descoperirilor acestora.

Matematicienilor le place să se provoace cu probleme de puzzle şi logice. În timpul anului 1960, ei au început să insiste asupra mozaicurilor ce ar putea fi prevăzute cu un număr limitat de piese, astfel încât imaginea să nu se repete niciodată.

Dan ShechtmanPremiul Nobel pentru chimie (2011) a fost acordat lui Daniel Shechtman, pentru descoperirea cvasicristalelor, cristale cu o structură stranie, care încalcă regulile simetriei chimice. Citiţi în continuare interesanta poveste a descoperirii cvasicristalelor.

Premiul Nobel medicină 2011Adunarea Nobel de la Institutul Karolinska a decis la 3 octombrie 2011 că Premiul Nobel pentru Fiziologie sau Medicină va fi împărţit, jumătate revenindu-le lui Bruce A. Beutler şi Jules A. Hoffmann, pe de-o parte şi lui Ralph M. Steinman.