Iuri GagarinOmenirea aniversează astăzi împlinirea a 50 de ani de la primul zbor al omului în spaţiu. La 12 aprilie 1961, la bordul navetei Vostok 1, Iuri Alexeevici Gagarin, pilot şi cosmonaut sovietic, devenea primul om care ajungea în spaţiul cosmic.

Vă invităm să urmăriţi în continuare câteva materiale video pe această temă.

Vizitaţi firstorbit.org, site-ul dedicat filmului intitulat "First orbit" ("Prima orbită") disponibil sub licenţa Creative Commons pe Internet şi creat special pentru a celebra 50 de ani de la primul zbor al omului în spaţiu. Mai jos puteţi urmări filmul în întregime, aşa cum a fost postat de către realizatori pe Youtube, unde a şi avut premiera oficială în cursul zilei de astăzi. Filmul este disponibil şi poate fi vizualizat şi în format HD 1080p, pe întreg ecranul.

Prin potrivirea, pe cât posibil, a traiectoriei pe orbită a Staţiei Spaţiale Internaţionale cu cea a capsulei Vostok 1 a lui Gagarin, astronautul Paolo Nespoli şi realizatorul documentarului - Christopher Riley, au înregistrat imagini de înaltă definiţie ale Pământului, la o jumătate de secol după ce Gagarin le urmărea "pe viu", în premieră în istoria umanităţii.

"First Orbit" îşi propune să recreeze zborul lui Gagarin de pe 12 aprilie 1961 minut cu minut şi foloseşte înregistrări video şi audio din cadrul misiunii originale, cât şi imagini cu Terra filmate de la bordul Staţiei Spaţiale Internaţionale

În urmă cu 50 de ani, pentru prima oară în istoria umanităţii, un om părăsea Terra pentru a călători în spaţiul cosmic. Cine a fost Iuri Gagarin şi cum i-a schimbat acel zbor viaţa? Cum a schimbat prima ieşire a unui om în spaţiu umanitatea? Aflaţi mai multe din această ediţie specială a programului Euronews "Space" - Gagarin prin ochii celor care l-au cunoscut.

Mai puteţi citi articolele noastre:
:: Koroliov - geniul din spatele lui Gagarin
:: Iuri Gagarin - primul om în spaţiul cosmic

Iuri Gagarin - 108 minute care au schimbat lumea. Cosmonautul cu zâmbet legendar, adulat de întreaga lume imediat ce a revenit pe sol, ar fi împlinit 75 de ani pe 9 martie. Un reportaj realizat de RussiaToday: