Natura nu este neapărat un loc al contemplării, păcii şi iubirii. În fapt, natura poate fi destul de înspăimântătoare şi, câteodată, excesiv de  nemiloasă. Iată nouă dintre cele mai nefericite modalităţi de a muri în mâinile sau dinţii unui animal de pradă. Înainte să continuăm, merită să menţionăm că unele dintre acestea sunt destul de răvăşitoare, deci să continuăm cu atenţie.

1. Să fii mâncat de viu de larvele insectelor

Un vot se acordă acestei mici vietăţi, care în cazul nostru este larva în formă de vierme a animalului de pradă numit cărăbuşul terestru Epomis. Aceste larve ademenesc amfibieni, cum ar fi broaştele şi ţestoasele, şi apoi rămân fixate pe părţile corpurilor lor. Larvele refuză să elibereze animalul, folosindu-se de el pentru a se hrăni până când acesta moare.

Imagine realizată de G. Wizen şi colab./PloS ONEa

Dave Mosher de la revista ʺWiredʺ explică: "Cu  cât un amfibian se aproprie mai mult de o larvă de cărăbuş, cu atât mai considerabil larva îşi deplasează antenele în sus şi în jos sau dintr-o parte în alta. Unele larve îşi deschid şi îşi închid mandibulele spinoase în timp ce îşi flutură antenele. Dansul realizat de piesele gurii pare să ispitească amfibienii să atace. Amfibienii vânează cu ajutorul mişcării. În general vor ataca, tot ce e mic, în mişcare şi se află la îndemâna lor. Când un amfibian îşi întinde limba extrem de rapidă pentru a mânca o larvă, larva îşi agită cu  rapiditate capul pentru a evita atacul. Câteva momente mai târziu, larva se fixează pe pielea prăzii sale şi începe să o soarbă."

Urmăriţi larva în acţiune:

Interesant este faptul că doar 10% din relaţiile prădător-pradă presupun că un animal mic mănâncă unul mai mare, şi nu că o creatură mică ispiteşte prada. Dar ele sunt toate atacuri active, nu unul în care animalul mic îl ademeneşte pe cel mare.

2. Să fii aruncat de pe o stâncă de un vultur auriu

Priviţi cum acest vultur târăște o capră de munte pe marginea unei stânci.

Simplu, eficient  şi îngrozitor.

3. Urmărit până la epuizare de o orcă

Orca vânează mai multe tipuri diferite de animale, inclusiv peşti, foci, pinguini, calmari, broaşte ţestoase de mare şi chiar rechini. Dar le place, de asemenea, să atace şi cetaceele.

În mod normal, orcile vânează în grupuri şi atacă în ambuscadă un grup de balene, inclusiv balene gri şi cașaloţi. Cu scopul de a-şi face incapabilă prada, orcile îşi  vor împinge corpurile lor masive cu viteză mare în balene, cauzând răni semnificative. Este, de asemenea, cunoscut faptul că ele urmăresc o balenă mamă şi puiul ei ore întregi, până când mama se epuizează şi puiul nu mai poate fi protejat. Orcilor le place să se ospăteze cu limba şi carnea moale a puilor de balenă.

Imagine: Rob Hunt

Orcile pot fi, de asemenea, brutale atunci când vânează delfini. Înotând cu 30 de mile pe oră, se izbesc de delfini, aruncându-le corpurile afară din apă şi rupându-le coloana vertebrală.

4. Distrus de cimpanzei

Modul în care cimpanzeii vânează maimuţe este de-a dreptul dezgustător. Odată prinse, bietele creaturi sunt literalmente sfâşiate şi mâncate.

Vă avertizăm că acest video este tulburător.

De asemenea, s-a remarcat faptul că cimpanzeii se atacă  reciproc în acest mod.

5. Să fii paralizat şi devorat încet de un chiţcan

Umilul chiţcan, un animal asemănător unui şoricel, cu un bot lung, nu pare să fie o ameninţare, dar este un adevărat pericol.

Chiţcanul cu coadă scurtă din America de Nord, Blarina brevicauda, secretă venin din glandele salivare, la nivelul maxilarului inferior pentru a paraliza prada. Dar etapa de paralizie nu are scopul de a ucide prada, ci de a o păstra în viaţă pentru o perioadă lungă, permiţând astfel alimentarea prelungită. Un mic chiţcan poate infecta un şoarece, de exemplu, şi apoi să îl devoreze zile întregi până când în cele din urmă acesta cedează datorită leziunilor fizice. De asemenea s-a observat că acesta poate mâncă dintr-o pradă imobilizată (de exemplu, gândaci) ca până la 15 zile. Chiţcanii pot mânca zilnic o cantitate de viermi, nuci, insecte şi şoareci  echivalentă cu propria lor greutate.

Veninul şoarecilor de câmp, care a fost sintetizat într-un compus numit soricidin, este inofensiv pentru oameni, dar proprietăţile sale paralitice ar putea fi utilizate pentru a trata migrenele, durerea miofacială, boli neuromusculare şi chiar ridurile.

6. Zdrobit în fălcile unui crocodil de apă sărată

Crocodilul de apă sărată este cea mai mare dintre toate reptilele vii şi este cel mai mare animal de pradă terestru din vârful lanţului trofic din lume. El are, de asemenea, cea mai puternică muşcătură dintre toate speciile vii, aproximativ 3.700 psi. Odată prins, un animal este fixat fără speranţă şi ucis.

Dinţii crocodilului nu sunt concepuţi pentru a sfâșia carne, ci pentru a imobiliza prada şi pentru a împiedica evadarea acesteia. Trebuie să fie printre cele mai brutale metode, ca şi cum ai fi prins de valuri cu dinţi.

7. Devorat de un urs

Urşii sunt cunoscuţi, nu doar pentru puterea lor extraordinară şi pentru versatilitatea în vânarea prăzii, dar şi pentru maniera "rece" în care ucide. De multe ori ei încep să se hrănească imediat, fără a aştepta ca prada să moară - un aspect pe care-l întâlnim doar accidental.

Este cunoscut faptul că unii urşi  Grizzly cresc  până la  1.500 lbs (680 kg) şi pot avea o putere egală cu puterea a cinci persoane la un loc. Există foarte puţine lucruri pe care le poate face un animal ca să se descotorosească de aşa o forţă a naturii, mai ales dacă ursul este hotărât.

8. Prins la baza unei plante carnivore

Planta ulcior (eng. pitcher plant) este o plantă carnivoră care foloseşte o cavitate adâncă umplută cu lichid. Aceasta îşi atrage prada sa, în mod normal  insecte aflate în căutare de provizii, insecte care se târăsc sau insecte zburătoare, în interiorul frunzelor în formă de cupă umplută cu momeli vizuale şi nectar. Atunci când o insectă se apropie prea mult, alunecă pe suprafaţa netedă şi cade pe fundul capcanei. Să scape este practic imposibil. Plantele ulcior au mai multe mijloace prin care împiedică prada să evadeze, inclusiv cruste cerate şi fire de păr îndreptate în jos. În cele din urmă prada se îneacă şi planta extrage nutrienţi prin diferite mijloace, inclusiv bacterii, enzime şi larve de insecte care se hrănesc ele însele, dar hrănesc planta cu excreţiile lor.

9. Atraşi de sunetul unui pui de maimuţă aflat în primejdie

Această tehnică  este mai brutală din punct de vedere psihologic decât oricare alta.

Imaginaţi-vă o maimuţă, tamarinul bicolor, care trăieşte în pădurile tropicale din Brazilia şi brusc vocea unui pui aflat în primejdie care strigă. Impulsul de a ieşi şi de a-l ajuta ar fi copleşitor. În realitate însă, este o momeală caracteristică unei margay, o felină sălbatică care trăieşte în junglă şi care posedă abilităţi remarcabile.

Wildlife Conservation Society relatează:

"Cercetătorii de la WCS şi Federal University of Amazonas au remarcat pentru prima dată acest caz uimitor de mimetism vocal în anul 2005. Opt exemplare de tamarin bicolor, care sunt aproximativ de dimensiunea unei veveriţe, se hrăneau într-un copac de ficus. Dintr-o dată, sunetele puilor de tamarin s-au auzit din liane. Cercetătorii au identificat strigătele unei margay, încercând să atragă prânzul. Mai întâi, grupul "santinelă" a coborât din copac pentru a investiga. Acesta a fost urmat de un grup de alte patru maimuţe curioase.

Felina depistată a trecut la acţiune.

Cinste şi onoare santinelei care a realizat greşeala în ultimul moment. Dând cu rapiditate alarma că există un prădător, tamarinul a dejucat atacul felinei, salvându-şi colegii de grup.

Deşi felina vicleană a ratat cu această ocazie şansa de a avea o maimuţă la masă, cercetătorii care urmăreau din apropiere au fost cu sinceritate impresionaţi de strategia pe care aceasta o folosea  pentru a vâna. Scena, care a avut loc în Reserva Florestal Adolpho Ducke, a confirmat relatările anecdotice făcute de oamenii care trăiesc în Amazon alături de speciile de feline sălbatice, inclusiv jaguari şi pume, imitând primate, agoutis (un tip de rozătoare) şi alte animale pentru a le atrage în raza în care pot ataca."

Traducere de Pavel Ecaterina după ppredators-with-the-most-brutal-hunting-techniques