Alimentele procesate sunt dăunătoare. Ele sunt principalul motiv pentru care oamenii se îngraşă şi se îmbolnăvesc. De unde ştim acest lucru? De fiecare dată când o populaţie adoptă o dietă occidentală bogată în alimente procesate, membrii acesteia se îmbolnăvesc. Acest lucru se întâmplă în decurs de câţiva ani. Genele lor nu se modifică, alimentele, da.

Comentarii -

Pofte alimentareTe-ai trezit vreodată în miezul nopţii cu o poftă nebună de prăjitură cu brânză? Soţia ta însărcinată te-a implorat vreodată să-i aduci murături şi brânză, care să meargă cu un sandviş cu unt de arahide şi banane? Poftele alimentare reprezintă unul din lucrurile pe care aproape orice om le-a simţit. Una dintre cele mai răspândite teorii privind cauza lor este aceea că oamenii râvnesc după mâncărurile care conţin substanţele nutritive de care corpul duce lipsă.

Comentarii -

Noi toţi suntem diferiţi. Ceea ce funcţionează pentru o persoană poate să nu funcţioneze pentru alta. Am scris destul de mult în trecut despre dietele low-carb, deoarece cred că reprezintă o potenţială soluţie la unele dintre cele mai mari probleme de sănătate din lume. Totuşi, adevărul este că dietele low-carb nu sunt pentru toată lumea.

Comentarii -

Acesta este un plan detaliat pentru dieta paleo. Ce să mâncăm, ce să evităm şi un exemplu de meniu paleo pentru o săptămână. Dieta paleo este bazată pe imitarea dietei strămoşilor vânători-culegători. Include alimente integrale, neprocesate, care seamănă cu ceea ce găsim în natură. Strămoşii noştri au fost genetic la fel ca oamenii moderni. Ei au prosperat consumând astfel de alimente şi nu au suferit de boli ca obezitatea, diabetul şi bolile de inimă.

Comentarii -

Nu este plăcut să ţinem dietă. Avem tendinţa de a pofti şi de a ne fi foame. Acest lucru face ca oamenii să renunţe la dietă şi să se îngraşe din nou. De aceea, metodele cele mai nenaturale de slăbit au o rată a succesului foarte mică. Puţini oameni au avut succes pe termen lung. Aici intră în scenă un supliment popular pentru slăbit numit Garcinia cambogia.

Comentarii -

Dietele low-carb au fost controversate zeci de ani. Ele au fost iniţial condamnate de profesioniştii din domeniul sănătăţii speriaţi de grăsime, inclusiv de către media. Oamenii credeau că aceste diete ar putea creşte colesterolul şi provoca boli de inimă din cauza conţinutului ridicat în grăsime. Totuşi, timpurile se schimbă. Începând din anul 2002 au fost efectuate peste 20 de studii pe dietele low-carb.

Comentarii -

Branzeturi graseUna dintre cele mai frecvente greşeli pe care le fac oamenii când ţin o dietă low-carb este să nu consume destule grăsimi. Dacă ţineţi o dietă low-carb şi low-fat, nu rămâneţi decât cu proteine. Dacă nu mâncaţi decât proteine, veţi începe să vă fie foame, să vă simţiţi rău şi să abandonaţi dieta.

Comentarii -

Espressoul si memoriaCafeaua este de mult timp prietenul studenţilor care învaţă în timpul nopţii, dar rolul cafelei nu este doar să ne menţină treji. Un studiu oferă prima dovadă convingătoare că cofeina îmbunătăţeşte memoria de lungă durată la oameni – numai dacă doza este corectă.

Comentarii -

Pahar cu lapteHormonii joacă un rol în numeroase tipuri de cancer, în special în cel testicular, mamar şi de prostată. Printre factorii care pot creşte riscul apariţiei cancerului de sân se află: numărul scăzut de sarcini, pubertatea precoce şi menopauza tardivă, probabil datorită expunerii crescute la estrogeni.

Comentarii -

Femeie mancand ciocolataExistă 8 simptome care sunt tipice pentru persoanele dependente (sau care au o “relaţie nesănătoasă cu mâncarea”, dacă preferaţi). Săptămâna trecută am realizat un sondaj în care am întrebat despre fiecare dintre ele. Am trimis un e-mail către 17.094 persoane şi au răspuns 875 dintre ele.

Comentarii -

Frecventa meselorFrecvenţa optimă a meselor – cât de multe mese ar trebui să mâncăm pe zi? Există o mulţime de sfaturi contradictorii cu privire la frecvenţa “optimă” a meselor. Potrivit multor “guru” – micul dejun începe arderea grăsimilor şi 5-6 mese mici pe zi previn încetinirea metabolismului.

Comentarii -

Zaharul ca drogDiferite alimente ne afectează corpul în diferite moduri, iar zahărul este unic în ceea ce priveşte câştigul în greutate. Zahărul (zaharoza) şi siropul de porumb bogat în fructoză conţin două molecule: glucoză şi fructoză. Glucoza este absolut vitală pentru viaţă şi este parte integrală a metabolismului.

Comentarii -

Oamenii tind să poftească să consume junk food. Personal cred că acesta este principalul motiv pentru care este greu să avem o dietă sănătoasă. Poftele apar din cauza nevoii creierului de “recompensă” – nu datorită nevoii organismului de mâncare. Dacă vă puteţi opri când consumaţi doar o cantitate mică, atunci este în regulă să vă răsfăţaţi când vă este poftă.

Comentarii -

“Insulina transformă zahărul în grăsime. Insulina produce grăsime. Mai multă insulină, mai multă grăsime.” Dacă aţi fost interesat de nutriţie în ultimii ani, atunci probabil aţi auzit de dr. Robert Lustig. Este un medic endocrinolog pediatru şi un expert în obezitatea infantilă. A devenit cunoscut în 2009 datorită unui material postat pe YouTube numit “Zahărul: amarul adevăr”.

Comentarii -

Junk food creează dependenţă. Nu există nicio îndoială în această privinţă; această dependenţă are legătură  cu exact aceleaşi zone din creier ca şi consumul de droguri (1). Pentru mulţi oameni, dependenţa de alimente a devenit o problemă reală şi foarte serioasă (2). Biochimia creierului este dată peste cap, iar oamenii nu mai au control asupra gândurilor şi comportamentului lor.

Comentarii -

Sucuri dieteticeCâţi oameni cunoaşteţi care au pierdut în greutate doar trecând de la Cola la Cola dietetică? Probabil puţini. Acest lucru deoarece, dacă nu este însoţită şi de o schimbare a stilului de viaţă, alegerea Colei dietetice este absolut inutilă.

Comentarii -

VegetaleExistă multe controverse în nutriţie şi deseori se pare că oamenii nu cad de acord asupra acestor disensiuni. Însă în acest articol găsiţi 10 lucruri cu care toată lumea este de acord (sau aproape toată lumea).

Comentarii -

CafeaCafeaua este benefică pentru noi. Pentru mulţi oameni reprezintă de fapt singura sursă importantă de antioxidanţi din dietă, depăşind atât fructele, cât şi legumele, împreună (1, 2). În acest articol găsiţi câteva sfaturi prin care putem transforma cafeaua din sănătoasă... în super sănătoasă.

Comentarii -

Femeie band cafeaCafeaua este sănătoasă. Conţine antioxidanţi şi substanţe nutritive benefice care vă pot îmbunătăţi sănătatea. Studiile arată că băutorii de cafea prezintă un risc mult mai mic de a se îmbolnăvi de anumite afecţiuni grave. În acest articol găsiţi 13 beneficii dovedite ale cafelei, care au fost confirmate în studiile efectuate pe oameni.

Comentarii -

ObezitateExistă multe substanţe chimice artificiale despre care se crede că pot contribui la obezitate. Aceste substanţe chimice se numesc „obezogene” – compuşi chimici străini ce pot perturba funcţia normală a organismului producând acumularea de grăsime (1).

Comentarii -

FructeÎntrebaţi orice persoană de pe stradă dacă fructele sunt sănătoase. Pariez că 9 din 10 vor răspunde afirmativ. Aproape toată lumea „ştie” că fructele sunt alimente sănătoase, pe acelaşi loc cu legumele. Totuşi, în anumite cercuri mulţi oameni cred că fructele nu sunt sănătoase. Există unii care chiar merg către extrem şi afirmă că fructele sunt cu adevărat otrăvitoare.

Comentarii -

Lupta cu pofteleNu suport când afirmaţia „totul cu moderaţie” este considerată soluţia potrivită pentru toată lumea. Există motive biologice pentru care unii oameni nu pot consuma anumite lucruri cu moderaţie, oricât de mult ar încerca. Acest lucru se întâmplă pentru că mulţi oameni sunt dependenţi de alimentele nesănătoase pe care ei le consumă.

Comentarii -

Dietele sărace în carbohidraţi (low-carb) sunt minunate. Cercetările arată clar că aceste diete pot ameliora multe afecţiuni frecvente, grave. Aici intră obezitatea, diabetul zaharat de tip II, sindromul metabolic şi alte câteva. Adunate, acestea sunt cele mai grave probleme de sănătate din lume. Acestea fiind spuse, s-a observat o problemă care a fost constant în creştere în ultimii ani, în comunitatea low-carb.

Comentarii -

„Mâncaţi mai multe fibre”. Autorităţile din domeniul sănătăţii ne spun în mod constant să mâncăm fibre. Vor să consumăm o mulţime de fructe, cereale integrale şi legume – toate fiind alimente bogate în fibre. Făcând acest lucru, spun ei, vom putea scădea nivelul colesterolului, calma constipaţia şi preveni tot soiul de boli. Însă cercetările actuale nu susţin multe dintre aceste afirmaţii.

Comentarii -

Cu greu trece o săptămână fără a apărea pe piaţă un nou „aliment sănătos”. În multe cazuri, afirmaţiile conform cărora aceste alimente ar fi sănătoase sunt false şi nu sunt susţinute de dovezi concludente. Acest lucru pare să se întâmple şi cu uleiul de seminţe de struguri. Datorită cantităţii ridicate de grăsimi polinesaturate şi de vitamina E, este comercializat ca sănătos. Se pretinde că aduce tot soiul de beneficii sănătăţii, inclusiv scăderea colesterolului şi a riscului de boli cardiovasculare.

Comentarii -

Fetita mancand carneÎn ultimele decenii, carnea a fost acuzată ca fiind vinovată de multe boli legate de stilul de viaţă şi caracteristice societăţilor occidentale. Însă noi consumăm carne de o perioadă lungă de timp, iar învinuirea vechilor alimente pentru noile probleme de sănătate nu are prea mult sens. Adevărul e că, dacă este neprocesată, naturală, carnea este foarte sănătoasă. În acest articol găsiţi 7 dovezi bazate pe beneficiile pe care le aduce carnea sănătăţii.

Comentarii -

Femeie la dietaDomeniile nutriţiei şi cele de prevenire a bolilor dau de multe ori dovadă de incompetenţă. Noi am fost greşit sfătuiţi să evităm grăsimile saturate şi colesterolul, în ciuda neexistenţei dovezilor efectelor nocive. În acest articol găsiţi 9 minciuni, mituri şi concepţii greşite despre grăsimea şi colesterolul din dietă.

Comentarii -

GreutateMâncaţi mai puţin, mişcaţi-vă mai mult.” Acesta este mesajul pe care îl primim de la organizaţiile din domeniul sănătăţii. Acestea afirmă că oamenii pierd sau iau în greutate din cauza caloriilor. Este însă greşit, deoarece organismul uman este mai complicat de atât. Diferite alimente afectează senzaţia de foame şi hormonii în diferite moduri, iar toate caloriile nu sunt egale. Puteţi face mai multe lucruri pentru a scădea în greutate, chiar fără a număra o singură calorie. În acest articol găsiţi 7 moduri prin care puteţi pune pierderea în greutate pe „pilot automat”.

Comentarii -

Corpul este aproximativ 60% apă. Noi pierdem constant apă din organism, în principal prin urină şi transpiraţie. Corpul uman nu are un mecanism eficient de stocare a apei şi, de aceea, trebuie să se hidrateze tot timpul. Există multe opinii diferite cu privire la cât de mult şi cât de des ar trebui să bem apă. Autorităţile din domeniul sănătăţii afirmă de obicei că avem nevoie de 8 pahare pe zi, aproximativ 2 litri. Se numeşte "regula 8 x 8" şi este uşor de reţinut.

Comentarii -

Gradul de conştientizare a efectelor negative ale glutenului asupra sănătăţii a crescut în ultimii ani. Un sondaj din anul 2013 arată că o treime dintre americani încearcă în mod activ să elimine glutenul din dietă. Însă o dietă fără gluten nu este un capriciu - există mai multe studii care evidenţiază faptul că glutenul poate produce efecte nocive. În acest articol găsiţi 6 motive pentru care glutenul trebuie evitat.

Comentarii -