Tânără pe cântarAlimentaţia este plină de tot felul de nonsensuri. Cele mai grave exemple sunt prezentate aici, dar din păcate, acesta este doar vârful aisbergului. În acest articol veţi găsi un top care conţine 13 minciuni despre alimente, minciuni care ne îmbolnăvesc sau ne îngraşă.

Comentarii -

AlbinăMierea este magică. Pe lângă gustul ei delicios, ea este cam singurul aliment care nu se strică atunci când se află în stare comestibilă. Dar de fapt de ce nu se strică mierea? Mierea are o mulţime de proprietăţi incredibile. Citiţi mai multe în continuare.

Comentarii -

MărSe pare că aproape în fiecare zi aflăm despre alimente un lucru nou care ne îngrijorează. În orez se găsește arsenic. În carne se găsește escherichia coli.  Nu este însă nicio noutate faptul că ne preocupă siguranța alimentelor care ne sunt oferite.

Comentarii -

CafeaDe ce spuma de la o cafea încălzită la microunde se ridică atunci când se adăugă zahăr? Acest lucru se întâmplă din cauza unui fenomen numit supraîncălzire. Dar mai întâi să înţelegem totul despre fierbere. Moleculele se evaporă întotdeauna la suprafaţa unui lichid.

Comentarii -

VegetaleJoe Mercola este un medic osteopat care administrează un site popular de sănătate prin care oferă tot felul de sfaturi, majoritatea discutabile. De asemenea, el vinde o mare varietate de produse de la suplimente cu sare de Himalaya la paturi de bronzat.

Comentarii -

Copil sărindMere care nu sunt colorate artificial. Roşii, afine, ardei verde, morcovi sau spanac asemenea. Pâine din cerealele integrale fără peliculă colorantă. Suc de struguri sau lapte fără coloranţi. Acestea sunt alimentele şi băuturile pe care ar trebui să le consume copiii noștri.

Comentarii -

Orez roşuCând este o substanţă aliment şi când este medicament? Aceasta ar putea părea o întrebare simplă, dar răspunsul poate fi complicat. Să presupunem că luăm orezul, îl inoculăm cu un tip de drojdie, îl lăsăm să fermenteze o vreme şi  îl consumăm ca atare.

Comentarii -

BrânzăEste adevărat că brânza albastră (brânza cu mucegai) determină apariţia  cancerului? Unul dintre cititorii noştri  au adus în discuţie acest subiect. Din fericire, răspunsul la această întrebare este negativ. Dar cred că ştiu de unde a pornit toată această poveste.

Comentarii -

Pepene verdeUn comunicat de presă al universităţii Texas A&M afirmă: "Pepenele verde are ingrediente care generează efecte asemănătoare celor create de Viagra la nivelul vaselor de sânge ale organismului și este posibil chiar să crească libidoul."

Comentarii -

VegetalePe Internet e multă zarvă legată de chestiunea alimentelor „acide” şi „alcaline”, ce are de obicei la bază istoria cu celulele canceroase ce nu pot supravieţui decât în medii acide, motiv pentru care se recomandă consumul de „alimente alcaline” şi de „apă alcalină”.

Comentarii -

Intoleranta lactozaGaze, balonare, dureri de stomac... acestea sunt doar câteva dintre simptomele pe care unii oameni le experimentează după ce consumă lapte. Şi nu vorbim despre o problemă care apare ocazional. În jur de 70% din populaţia lumii nu tolerează lactoza.

Comentarii -

RobinetCare este boala cu cea mai mare frecvenţă la nivel mondial? Probabil că vă gândiţi la infecţie. Sau la bolile cardiovasculare ori la cancer sau SIDA. De fapt este guturaiul! Care este boala ce ocupă locul doi în acest clasament? Caria.

Comentarii -

Ciocolată albă şi neagrăCiocolata creşte în copaci. Ciocolata neagră în copaci negri şi cea albă în copaci albi. Glumesc. Ciocolata se face din boabele de cacao, care cresc în nişte teci mari, ce cresc în copaci. Pentru a face ciocolată, boabele sunt scoase din păstăi și puse laolaltă.

Comentarii -

Consumatori de alcoolChiar dacă nu te numeri printre cei care consumă băuturi alcoolice, nu poţi nega că oamenilor, ca specie, le place să bea. Noi consumăm vin, bere, cidru, băuturi spirtoase... în fapt, produsul fermentat a aproape orice poate fi transformat în alcool.

Comentarii -

TânărăCând vine vorba de alegerile alimentare, majoritatea dintre noi facem tot ce putem pentru a ne asigura că ceea ce punem în farfurie reprezintă cea mai sănătoasă şi nutritivă mâncare posibilă. Dar, având atâtea opţiuni, nu e uşor să ştim exact ce ar trebui să mâncăm.

Comentarii -

Bauturi racoritoareÎncepând cu 1995, cercetătorii de la Institutul Naţional de Sănătate Ambientală* din SUA au avut mai mult de 250.000 de chestionare completate, având ca subiect tipurile de băuturi consumate de către adulţi cu vârste cuprinse între 50 şi 71 de ani.

Comentarii -

Dieta grupe sanguineCererea pentru cărţi cu diete va fi mereu imensă. Speranţa nu moare niciodată atunci când vine vorba de găsirea unei căi de a scăpa de kg în plus. Căci indiferent de numărul de diete eşuate, întotdeauna există nădejdea că poate următoarea va genera miracolul mult dorit.

Comentarii -

Salpetru"Salpetrul" (termenul se referă fie la nitratul de potasiu sau de sodiu) nu are niciun efect asupra dorinţelor carnale. Povestea că această substanţă chimică a fost pusă în mâncarea soldaţilor pentru reducerea apetitului lor sexual este un mit şi nimic mai mult.

Comentarii -

ÎnfometarePentru a avea un organism şi o minte sănătoasă este recomandabil să uitaţi de obiceiurile alimentare moderne şi să evaluaţi beneficiile unor perioade de auto-înfometare. În continuare vă invităm să citiţi despre rezultatele recente privind privarea de hrană.

Comentarii -

CiocolataProdusele zaharoase conţin cantităţi mari de glucide, de aceea se mai numesc şi dulciuri. Acestea constituie o sursă importantă de energie pentru organism. Unele dintre ele conţin fructe (siropuri, dulceţuri), asigurând organismului vitamine şi elemente minerale.

Comentarii -

GrâuMai bine de 50% din necesarul caloric al omului este asigurat de produse din cereale. Cerealele se cultivă în funcţie de tipul de climă: în zona temperată mai mult grâul, în cele mai calde - orezul, meiul şi porumbul, iar în regiunile mai răcoroase - secara, orzul şi ovăzul.

Comentarii -

FructeLegumele şi fructele sunt cele mai diversificate alimente din meniul nostru, totuşi compoziţia acestora în principii nutritive nu diferă foarte mult. Aceste alimente de origine vegetală au fost apreciate din cele mai vechi timpuri, de la primii culegători şi agricultori.

Comentarii -

OUăOul este o etapă în dezvoltarea unui animal (păsări, reptile), conţinând celulele embrionului şi substanţe nutritive. În continuare vom prezenta caracteristicile şi importanţa oului de găină în alimentaţia omului, celelalte (raţă, curcă, prepeliţă etc.) fiind mâncate mai rar.

Comentarii -

CarneDe la primii oameni la omul modern, carnea a fost mereu prezentă în meniul nostru, fiind o importantă sursă de proteine, având o valoare energetică mare. În medie, fiecare 100g de carne conţine 20g de proteine, conţinând toţi aminoacizii esenţiali.

Comentarii -

Soarecii si hranaŞoarecii care au ceasul biologic de la nivelul celulelor grase defect se îngraşă dacă mănâncă atunci când ar trebui să doarmă, spune Georgios Paschos, doctor în medicină la Şcoala de Medicină Perelman, Universitatea din Pennsylvania.

Comentarii -

Lapte si produse lactateAlimentaţia este o componentă indispensabilă organismului uman, care furnizează substanţe nutritive pentru a asigura energia necesară proceselor vitale, pentru a permite sintetizarea unor substanţe proprii sau pentru a repara leziunile datorate uzurii.

Comentarii -

CiocolataVechii maya şi aztecii din Americi consumau ciocolată. Aceştia beau cacao sau apă în care fuseseră scufundate boabe de cacao, la fel cum bem noi astăzi ciocolată caldă. Cu toate acestea, cacaua lor era destul de amară şi avea şi ardei iute în ea.

Comentarii -

Glutamat sodiuGlutamatul de sodiu (E621 sau glutamatul monosodic - GMS) este un aditiv alimentar. Este una din numeroasele forme ale acidului glutamic, un aminoacid neesenţial. Din 1959 Food and Drug Administration a clasificat GMS: "recunoscut, în general, ca fiind sigur".

Comentarii -

FructeÎntr-un articol anterior am vorbit despre importanţa alimentaţiei şi am pus accentul pe produsele de origine animală. Astăzi ne propunem să aruncăm o privire asupra produselor alimentare de origine vegetală, adică despre cereale, legume şi fructe.

Comentarii -

Alimentatie. Produse animaleTrăim într-o eră a vitezei, unde importanţa unui regim alimentar sănătos este adesea trecută cu vederea. Nu de puţine ori mâncăm pe fugă sau chiar sărim peste mesele principale. Un alt obicei nesănătos caracteristic secolului XXI este fast-food-ul.

Comentarii -