Sute de milioane de persoane din întreaga lume consumă suplimente alimentare, începând de la vitamine şi terminând cu produse pentru slăbit. Majoritatea suplimentelor alimentare nu sunt necesare atunci când o persoană are o dietă echilibrată. În plus, anumite substanţe pot fi toxice pentru organism dacă depăşesc doza maximă admisă sau dacă se asociază cu alte medicamente; de aceea ar trebui să fie consumate doar în anumite condiţii şi la recomandarea specialiştilor (medici, nutriţionişti, farmacişti).

Comentarii -

În filmul "Marţianul" Mark Watney, jucat de Matt Damon, este lăsat pe planeta Marte de colegii astronauţi, iar singurul aliment pe care-l poate consuma este cartoful. Andrew Taylor, un australian de 36 de ani urmează aceeaşi dietă, în mod voluntar. În încercarea de a slăbi, Taylor a decis să nu mănânce decât cartofi vreme de un an.

Comentarii -

E-urile din lista de ingrediente de pe eticheta produselor alimentare înlocuiesc practic denumirile clasice ale aditivilor alimentari. E-urile sunt, aşadar, coduri pentru substanţe ce pot fi utilizate ca aditivi alimentari. E-urile (denumirea vine de la "Europa") sunt folosite pentru a augmenta / îmbunătăţi culoarea, savoarea şi structura alimentelor, precum şi pentru a preveni stricarea acestora. Aditivii alimentari se folosesc de secole. Vechii romani foloseau condimente ca şofranul pentru a da mâncării o culoare gălbuie. Sarea şi  oţetul erau folosite pentru a conserva carnea şi vegetalele pe timpul călătoriilor lungi.

Comentarii -

Apa este fundamentală pentru viaţă. Reprezintă 50-70% din greutatea corpului tău şi este esenţială pentru cele mai multe funcţii organice. Orice deficit de apă - ca urmare a deshidratării, unei boli, exerciţiu fizic ori căldură excesivă - ne poate face să ne simţim rău.

Eliminăm continuu apă prin respiraţie, urină, excremente şi piele. Cei mai mulţi oameni sănătoşi reglează nivelul de apă din organism prin alimentaţie şi doza de apă zilnică, ghidaţi în special de sete. Dar este mai dificil de rezolvat această problemă pentru copii, bolnavi, bătrâni, atleţi şi cei care desfăşoară activităţi fizice foarte solicitante, în special în condiţii de temperatură ridicată.

Comentarii -

Înainte de a se dezvolta diabetul de tipul al II-lea, existã aproape întotdeauna o perioadă de prediabet în care nivelul de glicemie se află într-o zonă gri, peste limita normală, dar sub limita diabetului propriu-zis. Conform Centrului pentru Controlarea şi Prevenirea Bolilor, aproximativ unul din trei adulţi americani este prediabetic şi doar 11% din prediabetici îşi cunosc situaţia medicală.

Comentarii -

Întâi de toate trebuie menţionat că mass-media mileniului trei, cu foarte puţine excepţii, este dominată de superficialitate, tendinţa aproape maladivă de a transforma orice nimic în "breaking news", lipsă de autocontrol şi autocenzură (în sensul de limitare a prostiilor propagate non-stop). Pe acest fond, ştirile "senzaţionaliste" despre "alimente minune" ori alimente "apocaliptice", la care trebuie renunţat în regim de urgenţă, pentru că sunt nocive ori chiar letale, abundă.

Comentarii -

Nu se poate să nu fi auzit că dulciurile (ori alte produse bogate în zahăr) pot cauza diabetul. Este posibil să şi crezi asta. Dar este vorba doar de un mit, ca multe altele din domeniile alimentaţiei şi sănătăţii. Nu, dulciurile nu provoacă diabetul. Dacă ar fi aşa, lucrurile ar fi mai simple decât în realitate. Aşadar, simplu fapt de a mânca dulciuri ori alte alimente bogate în zahăr nu duce la apariţia diabetului. În fapt, diabetul apare atunci când ceva se întâmplă în organismul tău, iar acesta nu mai poate transforma hrana în energie.

Comentarii -

Bere recePentru a învinge căldura verii, recurgem la  soluţii adaptate vârstei, sexului ori propriilor obiceiuri: o îngheţată, un suc sau o bere rece etc. Avem impresia că dacă introducem ceva rece în stomac, acesta va calma cumva senzaţia de căldură. Dar ce se întâmplă la nivelul organismului nostru? Ajută acest adaos de "rece"?

Comentarii -

VeneFierul este un nutrient care se găseşte în alimentele pe care le ingerăm. Atunci când acesta se combină cu anumite proteine, formează hemoglobina din globulele roşii. Aceste globule roşii sunt importante, întrucât ele transportă oxigenul de la plămâni către restul organismului. Nivelul redus de fier din sânge duce la stări de oboseală. Niveluri foarte reduse pot conduce la afectarea unor organe interne.

Comentarii -

Cine nu ştie că atunci când iei antibiotice este interzis să bei alcool, pentru că alcoolul... ce? Doctori de familie, farmacişti ori rude, toţi ştiu şi ne spun că antibioticele şi alcoolul nu se folosesc în acelaşi timp. Dar cum au ajuns ei să ştie acest lucru? Are o bază ştiinţifică o asemenea afirmaţie ori este doar un mit? Să vedem...

Comentarii -

În ultimii ani multe alimente au fost prezentate în alb sau negru, în funcţie de cultura ştiinţifică şi/sau interesele vorbitorilor. Adesea studiile sunt contrafăcute ori sunt interpretate eronat, asta dacă există vreun studiu. Vorbim astăzi despre laptele crud. Este acesta bun ori rău pentru sănătate?

Comentarii -

Astăzi avem o bună înţelegere a ceea ce provoacă apariţia bolilor. Ştim despre infecţii, substanţe carcinogene, poluanţi, genetică, anomalii anatomice şi consecinţele unei alimentaţii deficitare. De asemenea, dispunem de tratamente farmaceutice ori chirurgicale, deşi nu sunt mereu ce ne-am aştepta să fie. Dar cel puţin sunt bazate pe ştiinţă.

Comentarii -

Cum e mai bine să faci sport: după ce mănânci ori cu stomacul gol? Te ajută să slăbeşti mai repede dacă mănânci mai des, porţii mici, în timpul zilei ori dimpotrivă? Despre mâncatul seara ori pe timpul nopţii există două opinii opuse: prima susţine că nu contează când mănânci, ci cât mănânci, iar cea de-a doua că mâncatul seara târziu ori noaptea duce la acumularea de grăsime mai rapid. Unde-i adevărul?

Comentarii -

Odată cu vârsta, mulţi adulţi încep să adune kilograme. Este acest proces al îngrăşării unul inevitabil, cauzat de îmbătrânire? Somnul îngraşă ori slăbeşte? Cât de reală este afirmaţia că în urma unui efort fizic arderea caloriilor continuă mult după? Vă invităm să citiţi în acest articol răspunsurile la aceste întrebări şi la altele similare privind metabolismul şi îngrăşarea.

Comentarii -

Soţul meu este tipul de om pe care mulţi îl urăsc. El poate mânca trei porţii la cină şi totuşi rămâne slab. Joacă fotbal o dată pe săptămână, dar dacă participă la un maraton va termina înaintea multora dintre cei care se pregătesc de săptămâni. La o scanare integrală, doctorul i-a transmis că nu a văzut pe nimeni cu atât de puţină grăsime (internă ori de suprafaţă). Nu are viermişori, după câte ştiu.

Comentarii -

Pe la începutul anului 2012 pe piaţă a apărut un nou produs minune: extractul de cafea verde care slăbeşte. Tot cam pe atunci a apărut un articol în revista Diabetes, Metabolic Syndrome and Obesity: Targets and Therapy, semnat de trei persoane, Joe Vinson, Mysore V Nagendran şi Bryan Burnham, dintre care primii doi sunt profesori americani la Universitatea din Scranton. Pentru a fi clari de la început, articolul, intitulat pompos "Randomized, double-blind, placebo-controlled, linear dose, crossover study to evaluate the efficacy and safety of a green coffee bean extract in overweight subjects" este un fals, iar acesta a fost retras de autori, după cum se poate observa şi pe pagina către care duce linkul menţionat mai sus.

Comentarii -

Ne amintim cu toţii când aveam 12 ani şi o vedeam pe mama noastră bând a treia ceaşcă de cafea şi dorindu-ne şi noi. Când întrebam dacă putem bea o ceaşcă, răspunsul era întotdeauna acelaşi: “Nu, cofeina împiedică creşterea…”. Ca şi cum să fim înalţi este un element necesar de supravieţuire! Cofeina se pare totuşi că nu împiedică semnificativ creşterea.

Comentarii -

Dacă e să credeţi tot ce se scrie pe Internet, atunci vedeţi că există o imensă dezbatere despre cât de bune sunt sau nu pentru noi ouăle, cafeaua sau sarea. În realitate experţii sunt de acord asupra dietelor şi problemelor de sănătate, însă publicul larg este confuz. Deci de ce suntem atât de nelămuriţi atunci, când experţii sunt de acord? Să lămurim problema.

Comentarii -

BereSe pare că prepararea şi consumul de bere au fost activităţi care au fost parte din experienţa umană încă de la începuturile civilizaţiei. În urmă cu aproximativ 10.000 de ani omenirea a început să se îndepărteze de modul de viaţă al culegătorilor şi vânătorilor nomazi şi a început să se stabilească în anumite locuri pentru a cultiva pământul. Cerealele, un ingredient important în procesul de obţinere a berii, au fost cultivate de către aceste noi societăţi agricole.

Comentarii -

Cu toţi am citit poveşti despre canibali din vechime, iar din când în când auzim şi ştiri despre canibali moderni. Dar este canibalismul doar o formă de nutriţie care ne îngrozeşte pe noi, modernii, ori sunt şi riscuri legate de sănătatea noastră (căci de a victimelor ce să mai vorbim :)) dacă ne-am înfrupta dintr-un semen?

Comentarii -

Ca material, plasticul a schimbat efectiv felul în care trăim – este ieftin, poate fi turnat în practic orice formă şi este, în mare parte, uşor de reciclat (atunci când oamenii se deranjează s-o facă). Și atunci de ce mai folosim încă sticle de sticlă şi cutii de aluminiu pentru a depozita berea? Are legătură cu estetica? Gustul? Sau există un alt factor implicat?

Comentarii -

Se vehiculează prea multe absurdităţi legate de nutriţie. Oamenii par să nu se pună de acord în nicio privinţă şi, în încercarea de a înţelege ceva, te poţi simţi copleşit. Cu toate acestea... mâncatul sănătos NU trebuie să fie complicat, atâta timp cât reţii câteva idei. Iată 15 lucruri pe care toată lumea trebuie să le ştie despre nutriţie.

Comentarii -

Există multe nonsensuri în nutriţie. Unul dintre cele mai rele exemple este propaganda constantă împotriva consumului de carne. În acest articol găsiţi 8 mituri ridicole despre consumul de carne şi sănătate. Putrezeşte carnea în colonul nostru? Duce consumul de carne la boli cardiovasculare? Produce consumul de carne cancer? Ce spun cercetările ştiinţifice despre aceste lucruri?

Comentarii -

Sucul de fructe este perceput adesea ca fiind sănătos. E de înţeles, având în vedere că este natural şi are cuvântul “fructe” în el. Cu toate acestea, ceea ce nu realizează mulţi oameni este că sucul de fructe conţine zahăr. De fapt, are tot atât zahăr şi calorii cât o băutură răcoritoare cu zahăr şi uneori chiar mai mult (1). Cantitatea redusă de vitamine şi antioxidanţi din suc nu compensează cantitatea mare de zahăr.

Comentarii -

Există doar o cantitate limitată de alimente pe care o putem mânca într-o zi. Pentru a maximiza cantitatea de substanţe nutritive pe care le obţinem într-o zi, este logic să “cheltuim bugetul caloriilor” cu înţelepciune. Cel mai bun mod de a face acest lucru este de a consuma pur şi simplu alimentele care conţin cea mai mare cantitate şi varietate de nutrienţi.

Comentarii -

Fara zaharEste suficientă o căutare rapidă pe Internet despre aspartam şi veţi găsi numeroase opinii cu privire la acest îndulcitor artificial. Unii pretind că el provoacă cancer, convulsii, scleroză multiplă, lupus, probleme de memorie şi tumori cerebrale. Cu toate acestea, fiecare organizaţie guvernamentală din lume care reglementează produsele alimentare l-a considerat sigur pentru consumul uman.

Comentarii -

Hydroxycut hardcoreHydroxycut se află printre cele mai populare suplimente pentru pierderea în greutate. Este pe piaţă de mai mult de 10 ani şi a fost subiectul unor controverse intense. Acest articol încearcă să afle care este adevărul.

Comentarii -

Ceai vs. cafeaExistă 4 substanţe în ceai care sunt capabile să traverseze bariera hematoencefalică pentru a obţine un efect stimulant. Una dintre acestea este cafeina pe care o găsim în cafea sau băuturi răcoritoare. Apoi există 2 substanţe ce au legătură cu cafeina: teobromina şi teofilina. Iar ultima este un aminoacid unic numit L-teanina, care are nişte efecte foarte interesante asupra creierului.

Comentarii -

Puteţi afla în continuare 15 lucruri pe care, probabil, nu le cunoaşteţi despre banane şi care sunt etapele parcurse de acestea de la cules pană la o coacere completă. Etapa întâi. Bananele sunt culese atunci când ele sunt încă tari şi verzi.

Comentarii -

MirodeniiTurmericul poate fi cel mai eficient supliment nutriţional. Multe studii de calitate au arătat că aduce multe beneficii pentru organism şi creier.  În acest articol găsiţi 10 dovezi bazate pe beneficiile pe care turmericul le aduce sănătăţii.

Comentarii -