Eugene O'Neill Eugene O’Neill este probabil cel mai cunoscut dramaturg american. A fost distins cu premiul Pulitzer în 1920, 1922, 1928 şi 1957 şi cu Premiul Nobel pentru literatură în 1936. Cu toate că a avut mare succes, a dus o viaţă plină de întâmplări tragice.

Andreas VesaliusAndreas Vesalius (1514-1564) este considerat părintele anatomiei moderne şi fondatorul medicinei moderne. A fost primul om care a realizat disecţii de cadavre umane la scară largă. În continuare, partea a doua a biografiei lui Andreas Vesalius.

Andreas VesaliusAndreas Vesalius (1514-1564) este considerat părintele anatomiei moderne şi fondatorul medicinei moderne. A fost primul om care a realizat disecţii de cadavre umane la scară largă, studiind corpul omenesc cu o precizie nemaiîntâlnită până atunci.

Karl LandsteinerLa începutul secolului XX, Karl Landsteiner a descoperit o metodă de clasificare a sângelui uman cu consecinţe de anvergură asupra practicii medicale, în special în chirurgie. A contribuit şi în domeniul imunologiei, care lua naştere în acea perioadă.

van LeeuwenhoekAnton van Leeuwenhoek este considerat unul dintre marii tehnicieni care a contribuit la progresul ştiinţei. Deşi nu el a inventat microscopul, este considerat fondatorul microbiologiei, având, de asemenea, contribuţii şi în alte ştiinţe.

Ţânţarul anofelRonald Ross s-a născut la 13 mai 1857, în Almor, Nepal. Nu a visat să ajungă medic, ci scriitor, artist sau muzician. Tatăl său, însă, a vrut să facă medicina. În 1902 a primit premiul Nobel, pentru descoperirea faptului că malaria se transmite prin înţepătura ţânţarului.

Marcello MalpighiMedicul şi anatomistul italian Marcello Malpighi este fondatorul anatomiei microscopice. Cercetările sale reprezintă piatra de temelie a histologiei (ştiinţa ce se ocupă cu studiul celulelor), descoperirile sale influenţând botanica, zoologia şi embriologia.

Claude BernardDe numele lui Claude Bernard în practica medicală se leagă multe. Orice medic ştie de sindromul Claude Bernard-Horner, (o boală în care pleoapele sunt căzute, diametrul pupilar este micşorat şi globul ocular este înfundat în orbită). În continuare, detalii despre Claude Bernard...

Doctor Josef Mengele”Îngerul morţii”, cum era denumit în lagărele de concentrare naziste, Josef Mengele este un nume care probabil inspiră şi astăzi teamă. Teamă faţă de ce poate ştiinţa să facă odată ajunsă în mâinile cui nu trebuie şi teamă faţă de capacitatea omului de a face rău.

George PaladeGeorge Emil Palade este singurul om de ştiinţă de origine română care a luat premiul Nobel. Iată autobiografia pe care acesta a scris-o în 1974, cu ocazia decernării premiului Nobel pentru Medicină, pentru contribuţiile la înţelegerea structurii şi organizării funcţionale a celulei.

Carl LinnaeusTaxonomia se ocupă cu descoperirea, descrierea şi catalogarea organismelor. Bazele ei au fost puse de Carl Linnaeus, botanist şi medic suedez, considerat şi părinte al ecologiei moderne. Metodele lui se folosesc şi în prezent.

Louis PasteurLouis Pasteur (27.12.1882 - 28.09.1895) a fost un chimist şi microbiolog francez, unul dintre cei mai importanţi fondatori ai microbiologiei medicale. Contribuţiile lui Pasteur în domeniul ştiinţei, al tehnologiei şi al medicinei sunt nepreţuite.

Charles DarwinDarwin şi-a publicat ideile sale privind evoluţia la mulţi ani după ce şi-a conturat teoria. În a doua partea a biografiei, puteţi citi despre impactul teoriei evoluţioniste asupra societăţii acelui timp, despre ultimele cărţi publicate şi despre moartea marelui cercetător.

Charles DarwinNaturalistul de origine engleză Charles Darwin este, fără îndoială, un cercetător al naturii cunoscut de orice cititor al site-ului nostru. În două articole vă prezentăm o biografie amănunţită a acestuia. Întâi, despre tinereţea lui Darwin şi călătoria pe nava HMS Beagle.

Francis Crick James D.Watson şi Francis Crick. Două nume care ar trebui cunoscute de orice locuitor al planetei Pământ. Pentru că ei sunt cei care au descoperit structura ADN-ului, probabil cea mai importanta descoperire făcută de om vreodată, cu implicaţii enorme pentru prezent şi viitor. Astăzi povestea lui Francis Crick.